måndag, april 02, 2007

Shoppingtips

På Swedenborgsgatan 2 finns den härliga inredningsaffären CaZami. Det är en av de där affärerna som man kan gå in i bara för att få njuta en stund. Utbudet består av lite av varje så man kan handla både ljuslyktor, glas, kuddar, tyg, tavlor och böcker mm. Här kan man hitta passande presenter både till födelsedagar, bröllop, middagsbjudningar och naturligtvis till det egna hemmet. Jag har sedan ett par veckor tillbaka spanat in en serie tavlor med prinsar och prinsessor som jag tänkt köpa som minnesgåva till Lilla damen när hon är född och i förra veckan slog jag till på en prinsesstavla till henne. Nu har ju hennes ankomst även gjort att en storebror är ”född” varför även han har fått en tavla som minne.

Ännu så länge får tavlorna bo i vardagsrummet, men när det är dags för Lilla damen att flytta in i storebrors rum kommer det att bli lite ommöblering och då får vi se var dom ska hänga. Jag har någon tanke om att det vore passande att ha tavlorna vid huvudändan på barnens sängar. Det tror jag kan bli fint.

4 kommentarer:

Annie - PD sa...

Verkar vara en urmysig butik, tack för tipset :)
Kram

Mary Lady Luck sa...

Storebror & Lillasyster, hur sött som helst :)

Anonym sa...

Helt underbara!

Och så kul att du är i shoppingtagen igen :-) Vilket bra tips på en rolig butik!!!!

Fru Choklad sa...

Annie: Ja den är helt klart värd ett besök. Jag tänkte på dig när jag skrev det där om bröllopspresent! :)

Mary: Ja tavlorna blir ett minne för livet och så småning om kanske något för eventuella barnbarn att ta över.

Maria: Japp nu är man på det igen :) Ska försöka få ur mig lite dagens då och då också. Det var ju från börkan tänkt att vara en smink och modeblogg, men jag inser att jag inte kan hålla mig till ett ämne. Det finns så mycket jag vill skriva om.