torsdag, november 29, 2007

Det är inte lätt

Jag älskar att köpa julklappar till andra. Inte för att jag känner tvång eller får julhysteri bara för att man SKA det, utan för att jag bara tycker att det är KUL.

(Jag älskar den där stunden på julafton när vi sitter vid granen, dricker lite glögg och man känner värmen från brasan i öppna spisen. Så kommer stunden när vi hållit sonen på sträckbänken tillräckligt länge och den högtidliga utdelningen av julklappar börjar. Att se hans min när han öppnar en julklapp där något han talat om i veckor ligger inslaget är helt obetalbart. )

Det knepiga är att få ur mig en egen önskelista. Vad vill jag ha? Går jag och shoppar själv brukar det ju inte vara nått problem att hitta saker, men när någon frågar vad jag önskar mig i julklapp så står det helt still. Jag kan inte få ur mig nått vettigt över huvud taget och så kommer panikgrejerna.
- Ja .... öhhhh....... jo ....... ett presentkort är ju alltid bra....
Men hallå. Hur tråkigt är det på en skala? Det är ju både trist att köpa och görs sig ju inte så lysande under granen heller! Ok det ÄR bra att få, men inte så julkul.

Så nu sitter jag här och försöker komma på saker som är bra och det går ju sådär. Vad jag verkligen behöver är ett nytt "innankrom" till min filofax. (Inte bara kalender utan med notisblad och adressdel också, mao rubbet) Så jag tog en sväng till filofax hemsida för att kolla lite och hittade då en massa snygga pennor och tänkte WOW en sån vill jag ha. Så kollade jag priset och insåg att den kommer jag inte att få! Hur kan man med någon som helst heder i behåll ta 6 295 kr för en penna!!!! EN PENNA! Det borde vara straffbelagt.

Plötsligt så känns den där grytan från Le Creuset 4,2L otroligt rimlig för 1 250 kr. (Jag vill ha den röda!)

För övrig så tänker jag börja byta ut merparten av mina kokkärl till saker från Le Creuset. (De röda icke hjärtformade.) På BBC Food använder var och varannan kock det märket så det ska banne mig jag också göra! (Sa hon och slog sleven i bordet.)

Sa jag att det är den RÖDA serien jag vill ha?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pennan var ursnygg men jag svimmade när jag läste priset.

Och klart du ska ha den röda serien kokkärl!

Det är så kul med skojig husgeråd som kommer användas i vardagen och inte stå längst inne i ett skåp!

Fru Choklad sa...

Maria: Ja att de inte skäms att ta så mycket betalt för en penna!

Visst är dom snygga. Jag är nästan säker på att jag sett en av mina favorit kockar Gary Rhodes använda sånna......