söndag, november 11, 2007

Glögg

Årets glögg från Blossa är smaksatt med Havtorn och kanel och jag måste säga att jag är MYCKET spänd på att få smaka denna kombination. Eftersom det är 5-årsjubileum för "årsglöggen" har man beslutat att ge ut ett litet fempack med de fem senaste årens smaker. Detta ger ju helt nya möjligheter för årets glöggpartyn då man nu kan ha glöggprovning och på kul ha en liten tävling där man tar fram den bästa smaken tex.

Själv har jag en hel flaska med förra årets glögg som ligger och väntar i skåpet (Lilla damen låg ju i magen förra julen så blev det ingen glögg eftersom jag har en sträng nolltolerans då bebis vistas i magen.) så i år lär det bli en del glöggande :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra för glöggsäsongen. Och gud så spännande med nya sorten. Jag är också förväntansfull..

Fru Choklad sa...

Maria: Ja det är så julen ska njutas. Den ska komma stilla och långsamt och den tar sitt första steg 1a advent när den första glöggen ska avnjutas. (Mycket första där....... ;)