torsdag, november 22, 2007

Någon som vet

Jag och kollegan B avhandlade just dagens viktigaste fråga: Var ska vi äta lunch idag då?
Vi kollade in stamställets meny och idag var det ju inga konstigheter, men imorgon så serveras något som jag absolut inte vet vad det är. Stekt lax (ja det är ju inte så konstigt) med kanarisk mojjo. Kanarisk mojjo????? Att det är nått såsigt det tror jag mig begripa men vad är det som gör den kanarisk? Det skulle inte förvåna mig om det visar sig vara en klick majonnäs med vitlök och saffran, men varför säger man då inte bara spansk mojjo? Vad är det som är kanariskt????Det ska bli riktigt spännande på lunchen imorgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det där lät mystiskt. Har aldrig hört.

Men jag hoppas det är gott som bara den.

Jag älskar mat där saffran är med på ett hörn. Persiskt saffransris exempelvis...

Fru Choklad sa...

Det visade sig vara en grön sås med vitlökssmak. Gott var det men jag undrar fortfarande vad som var det Kanariska.

Saffran i maten är jättegott. Mmmm persiskt saffransris.... mmmmm