onsdag, januari 16, 2008

Det är här det händer

Som en del av er känner till så är ju en av mina stora passioner i livet musik och i den här hörnan i sovrummet är det jag sitter när jag gör mina låtar.
Just nu är jag inne i en låt som jag för tillfället kallar för "The Ghost", men jag ska nog byta titel på den eftersom var och vartannat band verkar ha en titel med den låten. (Inklusive maken som också håller på med musik.) Idén till låten har sitt ursprung i huset där L, P och A bor. För ett år sedan (eller två) så flyttade det in en konstnär i deras hus och hon är övertygad om att det spökar i huset och har frågat runt bland grannarna om de har upplevt nått konstigt eller om de känner till något om husets historia. Jag har spunnit vidare på detta och min låt handlar om ett spöke som berättar om hur det är att irra omkring i ett hus som en gång var hennes hem, men som nu bebos av andra (levande) människor. Musiken kommer i huvudsak att bestå av en harpa och sedan bygger jag på med spöklika ljud och röster som förhoppningsvis kommer att ge lite spökaktig feeling. (Den observanta kommer nog att känna igen Darth Vaders andning ha ha ha, kunde inte låta bli att använda den samplingen. I love it!). All musik är klar och jag håller som bäst på att skriva texten. Det blir nog ganska sorgligt och vackert. Jag säger till när den är klar och ligger på My Space.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å, vad spännande. Som jag längtar att höra den!

Fru Choklad sa...

Maria: Ja den här känns bra. Det ska bli roligt att höra vad du tycker om den sen.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag blir nyfiken.

Hur hittar jag dig på myspace?

Fru Choklad sa...

Miss UD: Ge mig en mejladress så skickar jag länken. (Jag vill hålla isär Bling Bling girl och min musik sida. För att.... ja för att... ja i alla fall ännu så länge.)