fredag, januari 18, 2008

Livets goda

Det höll på att bli ett riktigt krisläge här i det Blingska hemmet. Vårt te var nära på slut! :) Så jag och Lilla damen gjorde en krisutryckning till Gamla Stan och shoppade i vår favoritaffär på Stora Nygatan. När vi ändå var i krokarna passade vi på att köpa lite Munkmüsli på Naturbageriet. Det måste vara världens godast och finns också i en glutenfri variant. De säljer även lite hälsokost och de supergoda Yogi teerna som tydligen kommit med en ny variant med mynta och lime som jag naturligtvis köpte. Jag har redan hunnit testa och det är ljuvligt. Jag kan också tänka mig att det är supergott att göra iste på men det får vänta ett par månader. (Yuki betyder tydligen "min älskling" på japanska så det kunde jag bara inte motstå. Gott var det också med massor av frukt och blomsmak.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å, vad underbar du är som talar om "vi" när det gäller du och Lilla Damen. Det tyder på sådan kärlek och att ni gör en så massa saker tillsammans.

Å, om jag fick välja en person jag skulle vilja vara för en dag så är det Lilla Damen. Att liksom få vara med om allt men ändå ligga trygg i vagnen.

Det värmer att läsa! Tack!

Miss Upsey Daisy sa...

Nytt yogi-te som jag inte sett.

Måste ut och leta..

Fru Choklad sa...

Maria: Nog är det kärlek. Varje minut jag inte är med henne längtar jag efter henne.
Vad rar du är som säger så. Tack!Kanske är det så att de flesta skulle må bra av en dag (eller två) som Lilla damen. Att vara så älskad och omhuldad som hon är måste vara underbart.

Miss UD. Ja det tycker jag. Det är ett ovanligt fräscht te som värmer gott i vinterrusket.