onsdag, januari 23, 2008

Mid däsa är stor och röööd

Vad får man om man tar en liten förkyld bebis? Jo en förkyld mamma.

Jag och Lilla damen snorar för tillfället ikapp här. Hon ligger ju ett par dagar före mig så för henne håller det på att vända. Hostan har blivit bättre och det rinner inte om hennes näsan längre, men hon äter fortfarande rätt dåligt och det är inte bra. Hon har ju aldrig varit någon knubbsäl, men det betyder också att hon inte har så mycket att ta av när hon blir sjuk. Jag kan inte ens få henne speciellt intresserad av favoriten apelsin :( Jag hoppas verkligen att hon blir hungrigare de närmsta dagarna.

När vi hade följt storebror till skolan i dag så mötte vi grannen i hissen hemma och hon var så lycklig över att det äntligen blivit kallt. Jamen vad är det för fel på henne då? Det är ju för bövelen helt omöjligt att känna sig lycklig över kyla. När, när, när är kyla bra? Kom inte dragandes med snö nu för det är inte den vi talar om. (Den är i alla fall rolig även om den är kall) Nej jag menar KYLAN. Ok nu vet jag att min svåger P skrattar sig blå eftersom han tycker jag är galen som använder fleece på sommaren. (Det var kallt på Öland!) MEN JAG HATAR KYLA.
Så nu känns det bättre.

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Är inte de förkylningar och sådant som små barn får väldigt aggresiva?

Fru Choklad sa...

Miss UD: Ha ha jo aggresivt är nog det minsta man kan säga om dem! Jisses mina bihålor lär aldrig bli sig själv igen.
Lilla damen är dock på bättringsvägen och äter bra igen, så nu är vi inte lika oroliga för henne

Anonym sa...

ÅÅåååå, min favvismamma och favvisbebis får inte var snoriga. Krya på er!

Fru Choklad sa...

Maria: Tack vännen. Lilla damen är nu i princip frisk, men jag harvar på med förkylningen ett tag till verkar det som :( Väldigt irriterande eftersom det väntas på sångpålägg i Göteborg och idag kommer jag att få en låt från en kille i england som vill att jag sjunger på hans låt, så nu får jag bli bra snabbt här.