lördag, januari 05, 2008

Nytt år och nya möjligheter.

Det var rätt länge sedan december var så körigt som det var förra året. Tiden bara rusade iväg och PANG så var det ett nytt år.

Under julhelgen så fick jag en smått vansinnig idé. (Ni vet en sån där idé som man får en natt när man vaknar och inte kan somna om och som verkar otroligt bra ända tills det blir dag och ljust och plötsligt inte verkar lika fantastisk längre och därför skrotas.) Nå den här ville liksom inte ge sig och har grott och utvecklats och tagit mer och mer form. Jag är långt ifrån säker på att jag kommer att klara av att genomföra min idé. Den kommer att kräva massor med tid och även om jag jobbar hårt med den när tid ges så kommer jag inte att hinna bli klar med den under det här året, men det är inte att bli klar med den snabbt som är det viktiga utan att inte tappa tråden och sugen på vägen som kommer att bli det avgörande och faktum är att jag banne mig tänker ge mig ikast med ett seriöst försök, för även om jag inte skulle slutföra mitt projekt så kommer jag att ha roligt under tiden jag försöker.

Gissa vad jag ska ge mig på att göra! Jag ska ge er en ledtråd. Det har med musik att göra.

Sedan skulle jag vilja ta upp min bok som jag har liggandes halvklar igen också. Det är en rolig idé det med och även om den är en kokbok så är det en kokbok med en speciell twist som jag inte sett i handeln så ....... Jag lär ju inte behöva rulla tummarna i år heller om man säger så ;)

God fortsättning på er alla.

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Vad spännande det var som du skrev på bloggen!

Anne sa...

lycka till med nyårslöftena i det nya året.

Anonym sa...

Yes. Utan att veta exakt vad så VET jag att du ha sådan musikalisk talang som du givevis ska satsa på.

Väntar med spänning...

Och så önskar jag dig och din familj en riktig god fortsättning. 2008 komer bli ett spännande år :-)

Fru Choklad sa...

Miss UD: Ja det är alltid kul med nya låtar. Jobbar för tillfället på 4-5 stycken nya låtar så snart är det för hoppningsvis dax att byta ut låtarna på My Sapce. Har fått lite roliga musikprylar i julklapps oms underlättar i lilla hemmastudion och ett par schysta monitorer är beställda så nu ska här skapas :D

Anne: Nja det är inte ett nyårslöfte. Mer som ett jobb. (Fast jag inte får betalt.) Fast tack för "lycka tillet" :)

Maria: Ha ha Tack, men det här något som kräver mer än bara "musikalisk talang". Jag har i alla fall lagt upp projektet som en egen mapp i mitt sequenserprogram (Program där jag gör min musik) och första låten i det hela är påbörjad......
Jag hoppas att ditt 2008 också blir vansinnigt spännande och givande på alla sätt.