lördag, januari 26, 2008

West end star och grattis Finland.

Vi BORDE ha varit på en trevlig middag ikväll men istället så har vi snor-SM här hemma. En klen tröst är att jag får se West End Star. (Jag vill betona att det är en KLEN tröst. Middag hade varit MYCKET roligare.)

I alla fall. Ikväll gäller det! Båda mina favoriter är kvar och jag hoppas att både Nina och Linda är kvar även efter kvällens omgång. Jisses vilka tjejer! De är så otroligt duktiga och begåvade att jag nästan svimmar. Jag håller tummarna för er ikväll.

Sedan vill jag passa på att säga grattis till Finland som idag tog brons i konståknings EM. De lyckade få in alla sina tre tjejer på 10 i topp och jag kan knappt hålla mig tills VM går i påskveckan för att se vad dessa underbara tjejer ska göra då. De flög fram över isen som små älvor och hade en sådan grace att jag blev alldeles tårögd. Speciellt den lilla 15 åriga finskan som med sin fantastiska åkning tog sig raka vägen in i mitt hjärta. Jag ville bara krama henne så fin är hon! Ett jättegrattis till vår svenska Viktoria som tog en väl värd 18e plats. Jag håller tummarna för dig under VM ;)

4 kommentarer:

Annie - PD sa...

Ajaj, ni får krya på er :)
Kram

Fru Choklad sa...

Annie: Tack! Ja det börjar bli rätt tjatigt... :P

Anonym sa...

Åååå, jag har helt missat konståkningen. Tack för att du och Lilla Damen håller koll åt mig ;-)

Fru Choklad sa...

Maria: Du får inte missa VM. Speciellt inte fria programmet i isdans. Det ryska paret är helt otroligt.
Alla är så otroligt duktiga. En del av dem gör ju saker som man inte skulle klara av ens UTAN skridskor :D