tisdag, februari 16, 2010

EOTD - Grönt och guld

Wow vilken inspirerande titel på inlägget va? Få skylla på att jag snart ska sätta mig med jobb som jag plockat med hem. Måste förbereda en förhandling som jag ska på imorgon och inte hunnit läsa in på jobbet. Det ska nog gå bra för jag är väl förberedd, men jag behöver sätta mig med ärendet i lugn och ro en stund.

Idag har jag fått ihop två fina färger som jag kom på att jag nog inte testat ihop förut. Det är den gröna "Sherwood" från Mist och ljuva, guldiga "Forgotten" från MUC. Som highlighter har jag duttat på lite "Muffin" från MUS. Penna under ögat är "Wooden metal" från MUS och över har jag Gel eyeliner "Black" från MUS. Mascara är Voluminous "Black" från L'Oréal.

7 kommentarer:

Sminkan sa...

Mycket fina färger. Du klär i guld!

Fru Choklad sa...

Sminkan: Tack! Ja jag är tydligen inne i en guldperiod just nu. Har svårt att låta bli guldet. Den gröna är mycket vackrare i verkligheten, men tyvärr så har kameran vattnat ur färgen på den så att den mörka gröna inte alls kommer till sin rätt. Trist för den är underbar. Få se om jag kan få till den bättre på ett annat kort.

J sa...

Du är verkligen så fin i guld, helt underbar

Spader Madame sa...

Guld är så snyggt! Själv kör jag ett öga rött! PUSS!

Miss Upsey Daisy sa...

Du passar i väldigt många färger tycker jag. Undrar om det är lika för oss brunögda?

Emma P sa...

man måste inte ha inspirerade titlar jämt. Sminket var fint, så det så!

Fru Choklad sa...

Hanton: Ja visst är det. Ger lyx till vardagen :)

Spader: Ett öga rött? Låter dramatiskt. Puss :)

Miss UD: Tack! Guld på brunögda är en hit! Enligt min sminkfilosofi passar alla i det mesta. Det handlar mer om HUR man sminkar sig med färgen och vad man kombinerar ihop snarare än att vissa kategoriskt inte passar i en viss färg. Tycker det är lite gammaldags att se på smink på det sättet.

Emma P: Så sant så. Fast det är roligt när det blir lite fyndigt. Tack!