söndag, februari 28, 2010

Kreativ blogger


Jag har fått en award av godingarna Sminkan och Emma P som går ut på att man ska lista 7 saker om sig själv och sedan skicka awarden vidare till sju andra. Jag får väl blanda lite personligt med lite sminknörderi. Håll till godo.

1. Jag är otroligt förtjust i Yoga. När jag var 10 - 19 så tränade jag jazzdans och var totalt biten av det. Sedan när jag började plugga på universitetet så hoppade jag på Workout och Aerobics trenden, men det blev mer i perioder av träna ett par månader och sedan var det några månaders uppehåll för att sedan ta tag i träningen igen. Sedan kom tiden när jag bildade familj och det blev ännu mer sporadiskt med träningen, men sedan för ca ett och ett halvt år sedan så började jag köpa på mig träningsdvder (det är inte så lätt att komma iväg när man har småbarn) och då hittade jag bla yoga och blev helt frälst. Fram till nu har jag kört "vanlig" yoga, power yoga och yogalates. Precis innan jag fick en dunderförkylning i förra veckan så köpte jag lite nya träningsdvder (som jag tänkt återkomma till i bloggen) och igår körde jag mitt första pass Ashtanga yoga på 1 timma och 30 minuter. WoW säger jag bara. Den är otroligt fysisk och får mig att kvida av smärta och svettas oredentligt. I love it. Ja så nu fick ni en bonus där. Jag är knäpp också ha ha. Idag ska jag köra en timme Boxercise :)

2. Jag tycks aldrig få nog med smink. Det finns alltid nya färger som jag måste ha eller nya produkter som kräver ett inköp och att under nästan rituella former öppnas för första gången. Tänk första gången man öppnar locket tilll en ny ögonskugga och sätter penseln mot den perfekta ytan! Det är nästan magiskt :) Jag har fått frågan hur många skuggor jag egentligen har och jag vet inte. Det börjar bli dags för en liten inventering, men det är en bra bit över 100 nu skulle jag tro.

3. Vi är ju två processförande jurister på mitt jobb och tydligen är det jag som är mesen eller om man vill vara lite snällare mot mig the good one, medan kollegna är hårdingen. När kollegorna från inkassoavdelningen vill ha bortskrivning eller en mildare behandling av en kund som inte betalat sin faktura så kommer dom till mig och är det någon som slarvat mycket och gjort dom lite "uppreatde" så går dom till kollegan :) Jag gör mitt bästa för att bli "hård med rättvis" men ibland har jag nog en förmåga att falla för snyfthistorier. (Bäst att tillägga att även jag har gränser, så det så.)

4. Jag gör egen musik och har ca 100 låtar i min dator som ytterst få kommer att få höra eftersom jag inte har någon som helst ambition att göra skivor eller stå på scen. Det är ju inte musik som jag tror skulle spelas i radio heller så var det bra med det.

5. Jag har svår scenskräck vilket många av mina vänner inte tror på eftersom jag på nått konstigt sätt ständigt verkar hamna i situationer när jag hamnar på scen! Jag fattar faktiskt inte hur det går till själv :P

6. Från det att jag gick med i Nailmail har min nagelackssamling ökat från ca 10 lack till 79 lack och fler är på ingång......... Det är ju så kuuuuul :)

7. Jag älskar att laga mat och baka. Speciellt cupckaes. När kollegan gifte sig i höstas bakade jag cupcakes till hennes bröllopsmottagning. Hade jag inte blivit jusrist så hade jag nog blivit makeupartist eller haft en egen cateringfirma.
Många har ju redan hunnit få denna award medan jag suttit nätlös men jag ger den vidare till Hanton, Spader madam, Miss Upsey Daisy, Annie, Fizz Ivy, Loppanlej och Jonna. Hoppas ni har lust att berätta sju saker om er själva :)

4 kommentarer:

Emma P sa...

Vad roligt att du hakade på! Himla kul läsning:)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag hakar på.. började att skriva och ska fortsätta.

Spader Madame sa...

Oohh thanks! Har ju varit litet off, men sju saker ska vi väl kunna trixa fram så småningom! Loppanlej gillar också Yoga så man kanske måste lyssna på sina förebilder här...

Fru Choklad sa...

EmmaP: Så klart jag hakar på :) Det är ju alltid roligt att veta lite mer om de bloggerskor man följer.

Miss UD: Jag håller ögonen öppna. Ska bli kul att läsa dina sju saker.

Spader: Yoga is the shit! Helt underbart. Ser fram emot att läsa dina sju saker.