lördag, februari 06, 2010

EOTD - Lila och guld

Idag har jag lyckats få lite tid över till att lägga upp en bild på sminket. Det är så mycket som händer på jobbet just nu så jag är helt slut på kvällarna när jag kommer hem och då tar familjen vid så när jag väl får en stund över för mig själv så orkar jag inte sätta mig vid datorn. Därav den usla uppdateringen och det kommer inte att bli bättre kan jag säga redan nu. Det är väldigt mycket på jobbet och det kommer inte att bli bättre. Jag ska dock försöka skriva så ofta jag hinner och kan.
Idag ska vi på middag hos goda vännerna C, J och lilla W. Det ser vi fram emot allihop. Träffa vänner och äta en bit god mat är precis vad jag behöver just nu.
Jag har grundat med Paint pot "Painterly" från MAC sedan har jag lagt den guld/gula "Perfect" från MUC på den inre delen av ögonlocket ut mot mitten och längs globlinjen. Från mitten och ut och lite ner under ögat ligger "Flamenco" från MUS. Highlighter är "Champagne" som jag duttat på lite av höst upp mot ögonbrynet. Som liner har jag Gel eyeliner "Black" från MUS och mascaran är Voluminous "Black" från L'Oréal. Perfect och flamenco passar verkligen otroligt bra ihop eftersom det finns en antydan till guld i flamenco som lyfts fram av perfect på ett väldigt fint sätt så den här kombinationen kommer jag att lägga på minnet.

9 kommentarer:

Sminkan sa...

Väldigt, väldigt fint!

Spader Madame sa...

Otroligt vackert! Spara bilden!!! Så där vill jag ha, passar det på blekt?

Annie - PD sa...

Tjusigt med kontrasterna :)

Miss Upsey Daisy sa...

Hoppas att vi kan ses då i mars. Du är välkommen att ta med någon mer "gäst" om du vill? kram

Emma P sa...

Jättefint, lila och guld är en så ljuvlig kombi!

Fru Choklad sa...

Sminkan: Tack!

Spader: Tack! Jag tror det funkar fin fint på dig.

Annie: Tack! Ja det blir riktigt bra, lila och gult. Nått att komma ihåg till påsk kanske. (Kom att tänka på att det skulle vara snyggt i riset med lila och gula fjädrar.)

Miss UD: Ja det ska bli jättekul. Kram

Emma P: Tack! Ja det är färger som gör mig glad.

marinamake sa...

Ohh vad tjusigt! Lila och guld är en underbar kombo! Jättefint! Hoppas du mår bra, kramen!

Fru Choklad sa...

Marina: Tack! Ja det är en riktigt snygg kombo. Nä jag mår inte så bra just nu om jag ska vara ärlig. Situationen på jobbet är ganska energikrävande och jag vet inte riktigt hur jag ska få ett slut på eländet. Allt är ju inte upp till mig om man säger så och det hjälper inte att jag har koll på MINA grejer när det är så mycket runt omkring som inte funkar.
Skönt att höra från dig. Jag saknar dig vännen. Kram

marinamake sa...

Tråkigt att du har det så, inte bra att gå omkring och må dåligt och inte kunna göra nåt åt det. Byta jobb kanske? Jag har en granne som snart ska hjälpa mig med bloggen, så jag hoppas vara tillbaka snart... saknar dig också! På fredag ska jag på date....;-)