måndag, juni 14, 2010

EOTD - Fyra nyanser av brunt.....

Jag har fastnat i det bruna träsket igen. Jag har haft ett par stressiga veckor med mycket som ska göras efter jobbet och på helgerna så jag har inte haft någon vidare inspiration alls på sista tiden. Ser ut så här i olika varianter mest hela tiden.
Skuggorna är MAC "Manila paper", "Flip", "Aztec brick" och "Creol beauty". Eyeliner "Black" från MUS och mascaran är från L'oreal. "Gäsp" känner mig oerhört sminktråkig. Fast jag får alltid en dipp under sommaren. Vet inte varför, men det är alltid roligare med sminket under hösten och vintren. Ju längre fram på våren man kommer desto mindre/neutralare smink har jag. Kanske svårt att tro att jag är sminknörd just nu men vänta bara till mitten av augusti. Då lär jag komma igång igen ;)


2 kommentarer:

Emma P sa...

Jag tycker att det är jättefint smink du har här, så det så. Väldigt tjusiga nyanser och trevligt skimmer. Jag har förresten med en nedgång i sminkandet sommartid. Brukar inte bli så mkt smink när man är ledig. och är det varmt och sminket riskerar att smälta bort känns det ju som om man gärna ligger lite lågt med skuggor och så...

Förresten tror jag inte att man ska vara rädd för att ha dalar ibland. Att jag inte sminkar mig lika mycket jämt eller ens sminkar mig varje dag tror jag är det som räddar föder och mitt sminkintresse på sikt. Iaf delvis...

Fru Choklad sa...

Emma P Tack. Det är en klassisk Fru Choklad-makeup, men jag känner mig alltid bekväm i de här färgerna. Känner mig dock lite tråkig när jag ska blogga om det eftersom ni har sett den förut. Många gånger.
Nä ju mer ledig man är ju mindre smink. Fast det är nog bara bra att dra ner på sminket när solen skiner och det är varmt. Gynnar nog inte huden om man bär för mycket i sol och värme.
Precis efter dalen kommer ett uppsving och då är det ju ännu roligare.