måndag, juni 14, 2010

My Precioussssss

I helgen gjorde jag det. Det som jag tänkt i flera år. Nu kan jag sälla mig till Leila, Nigella, James Martin och de andra stjärnkockarna. Jag har köpt mig en Kitchen aid!
Den är såååå fin och jag kan för första gången förstå hur en kille känner för sin nya bil. (Enligt min erfarenhet är det oftast killar som nördar ihop över bilar, även om det självklart finns tjejer som gör det också.) Fram till nu har jag aldrig förstått hur man kan bli alldeles till sig över något med motor, men nu! Wow! Jag tittar på den och putsar lite på den. Klappar den ömt och får ett stort flin över hela ansiktet bara jag ser den. My preciousssss.
Så ni kan förstå att det passade mig väldigt bra att det idag har varit picknick på Lilla damens dagis och jag skrev naturligtvis upp mig på att ta med kakor. I lördags bakade jag en sort med torkade tranbär, blåbär och solrosfrön och igår bakade jag Peanutbutter cookies. Rena terapin!Idag gick jag hem från jobbet och gjorde "Prinsess-cupcakes" med marängsmörkräm på. Det sa svosh så var dom borta från fatet. Som tur var hade jag tagit undan en till Lilla damen så hon skulle få en och jag tror hon var nöjd med det :)

8 kommentarer:

Shamrock sa...

Har du den med i sängen när du ska sova? ;)

Spader Madame sa...

Såå snygg den var... vilka former!

Emma P sa...

Du är så duktig att jag blir förstummad! Härligt att du fick din efterlängtade kitchen aid:)

Kerstin sa...

Så fantastiskt in den är, kitchen aiden! Jag dör lite =)

Anonym sa...

Kichen Aid är så estetiskt tilltalande. Var på väg att köpa en för några år sedan...

Dock blev det en Kenwood Major Titanium istället med alldeles för många tillbehör, det är lättare att lista det jag inte har :o)

Är mycket nöjd med den och industridesignen har växt på mig, man kan göra en riktigt tung bröddeg x 2 på en och samma gång eller t ex 3 sockerkakor.. Måste baka snart!

Fru Choklad sa...

Shamrock: Ha ha ja nästan.

Spader: :) Den är redan välanvänd

Emma P.TAck! Hi hi ja det är inte bara smink som fångat mitt intresse ;) Ja äntligen är den min!

Kerstin: Tack! Ja väldigt fin är den. Jag gillar att den har lite 50-talskänsla över sig.

Anonym: Japp. Det är den verkligen. Estetisk och rejäl på nått sätt. Man behöver bara hålla i den så känner man att det är god kvalité. Kenwood går inte av för hackor heller. Oh x2 på tunga deger. Du kan nästan öppna bageri ;) Själv har jag börjat göra min första surdeg idag. Den blir klar på onsdag och då ska jag baka rågsurdegsbröd med valnötter och äpple! Mums

Miss Upsey Daisy sa...

Hon är lik dig ju. Så fin den lilla.

Fru Choklad sa...

Miss UD: Fin är hon verkligen men inte så lik mig. Är nog bara vinkeln. Detta är pappas flicka om man säger så :)