torsdag, juni 03, 2010

A rose is a rose

Jag har ju bestämt mig för att jag ska bli en jäkel på att dekorera tårtor och cupcakes så nu läser jag engelska tidningar i ämnet och kollar på youtube hur man gör tex rosor i sugarpaste och buttercream. För att öva kändes det lite slösaktigt att börja misshandla mat så jag har köpt mig lite modellera istället. Det här är mina första försök och de blev ju inte så pjåkiga! Kul som tusan är det i alla fall och nu ska jag börja planera hur bröllopstårtan jag ska göra till midsommarafton ska se ut :)

10 kommentarer:

marinamake sa...

Men åhh vad duktig du är! Om jag någonsin gifter mig igen ska jag beställa tårtan av dig ;-)! Hoppas allt är bra med dig! Själv går jag omkring i ett rosaluddigt skimmer, ha ha!

bella sa...

Oj otroligt fint! Ska bli spännande att se dina kreationer.

Bitte sa...

Otroligt fin! Jag beundrar din tålmodighet, jag hade aldrig klarat av det. Kul att skapa grejor själv.

Spader Madame sa...

Ja men eller hur... Finns det något som du suger på? Så snygga!

Ha en toppenhelg!

Shamrock sa...

Gud vad snygga! Önskar att jag var lika konstnärlig

Emma P sa...

Gud så fint! Din midsommartårta kommer bli to die for...

Fru Choklad sa...

Marina: Tack! Jag hoppas verkligen att du får gifta dig igen och då bakar jag gärna dina tårtor. Jag ligger i hårdträning nu och ska försöka gå någon helgkurs i höst, så ge mig nått är så lär jag kunna få ihop det hyfsat ;)

Bella: Tack! Du är så välkommen att följa mina försök att fuska som tårt och cupcakeskreatör :)

Sminkjante: Tack! Det tror jag nog att du hade. Det är inte så svårt som det ser ut. Ja det är nog det roligaste. Att skapa själv.

Spader Ha ha ha tack! Oh ja visst suger jag på en massa saker, men jag visar väl inte upp DET i bloggen heller ;) Jag kan inte köra bil tex och jag är mer än lovligt kass på datorer. Känns det lite bättre nu? ;D Hoppas du också haft det bra i helgen. Kram

Shamrock: Tack! å men det är inte så svårt. Jag tror säkert du skulle fixa det. Om du vill kan jag visa. Säg bara till.

EmmaP: Tack! Jag hoppas att den blir fin. Ligger i hårdträning nu :)

J sa...

Säger det jag sa i fredags, otroliga! Du är så himla duktig!

marinamake sa...

Hmm tjaa, vi får väl se om jag kan vänta nåt år eller så... nu har jag ju träffat den STORA kärleken ju ;-)!

Fru Choklad sa...

Hanton: Tack hjärtat!

Marina: Härligt! Jag är väldigt glad för din skull. Nå säg bara till så bakar jag ;)