söndag, juni 06, 2010

Svenska rosor

Vi ville ju fira Sveriges nationaldag på nått sätt så jag bakade muffins som jag sedan dekorerade med blå/gul marängsmörkräm som jag försökt spritsa till rosor. Jag såg på en sida hur dom fått just tvåfärgade rosor genom att lägga två färger i spritspåsen så jag tänte att det måste jag testa. Det blev inte riktigt som jag tänkt. Tanken var att rosorna skulle vara i huvudsak blå (fel färg blev det också eftersom den borde varit MER blå för att likna flaggan, men i alla fall. Jag hade bara himmelsblått så det fick duga.) Sedan skulle bara själva kanten på kronbladen varit gula, men det var ju första gången jag gav mig på att göra rosor i smörkräm så jag får väl till det så småning om :) Kul var det i alla fall....... och gott!

9 kommentarer:

J sa...

WOW, sååå coola! Jag visste inte ens att man kunde göra rosor i smörkräm. Jag gapar avundsjukt här:-)

Fru Choklad sa...

Hanton: Tack! Inte jag heller, men man kan lära sig mycket på nätet :D

Shamrock sa...

Ser smaskiga ut

Sminkan sa...

Ser smaskigt ut!

Miss Upsey Daisy sa...

Du är så himla duktig ju. Jag blir imponerad av dig. Synd att vi inte kunde ses igår men det går ju fler tåg såklart.

bella sa...

Imponerande!!

marinamake sa...

Men, jag fattar inte hur du bär dig åt?! Superfina är dom i mina ögaon iallafall, oavsett färg! Va duktig du är!

Anonym sa...

Men så fint! Jag är stum av beundran. Kram

Fru Choklad sa...

Shamrock: Tack!

Sminkan: Tack!

Miss UD: Tack. Ja det var synd men det går ju som sagt fler tåg så vi försöka igen nästa gång.

Bella: Tack!

Marina: Stryp mig inte nu, men det är faktiskt inte så svårt. Man måste bara veta hur man ska göra så är det faktiskt ganska lätt. Tack!

Ensamma mamman: Tack så mycket :)