tisdag, maj 09, 2006

Jag måste bekänna en sak......

Jag är en riktig stenåldersmänniska! (Kanske inte i alla avseenden, men i alla fall)
Har ni inte tänkt på hur lite bilder det är i min blogg? Mmm det har sin lilla förklaring…
Jag har ingen digitalkamera OCH min mobil är så gammal att den inte kan ta bilder!
Jag har liksom levt i den tron att mobiler ska man prata i och möjligen skicka sms med! Inte lyssna på musik, inte se på filmsnuttar och inte ta en massa bilder. Vad gäller kameror så har jag alltid uppskattat att kunna sitta med ett album som man kan bläddra i och skriva små piffiga kommentarer i! Jag har med roat intresse tittat på alla ”prylnördar” som springer runt med små kameror som man typ måste ha förstoringsglas för att hitta och knäppt bilder på än det ena än det andra, ångrat sig och knäppt igen! JAG har valt mina motiv med omsorg i vetskap om att de ska sitta i det fiiina albumet som ett litet monument över det som varit. Aldrig har jag känt något som helst behov av att skaffa en digitalkamera förrän NU!
Sedan jag blev med blogg har behovet bara växt och växt. Jag skriver sällan om vad jag shoppat eftersom jag ändå inte kan VISA mina saker! Visserligen har maken en mobil med kamera, men det blir så joxigt om jag ska springa och fråga honom varje gång. (Han har hjälpt mig ett par gånger! Det har han sötnosen, men i alla fall.) Jag menar hur kul är det: "Jag köpte ett par svarta skor idag! Dom var jättefina med rundad tå och en söt rosett över tårna. Klacken var 5½ cm hög." JAHA Det blir ju aptrist! Så snälla någon ge mig en digitalkamera när jag fyller år! Jag behööööver den!

Inga kommentarer: