onsdag, augusti 20, 2008

Doftrecension I

Under våren har mina parfymer (eg eau de toiletter om vi ska vara noga) tagit slut en efter en och lagom till Mallorcaresan så stod det bara en flaska på hyllan och kände sig ensam och eftersom det finns massor av välsorterade parfymerier på Mallorca så har jag gjort några inköp som jag tänkte recensera för er.

Först ut är Salvador Dalis ”Eau de Dali for Woman”. Det är en väldigt lätt och behaglig doft som med sin mjuka blandning av rosor, plommon, ambra och bergamott passar utmärkt som vardagsdoft. När jag sprayar på mig en liten puff efter morgonduschen förstärker doften känslan av att vara ren och fräsch. På nått sätt skulle jag också vilja kalla doften för moderlig vilket förmodligen beror på dess försiktiga framtoning och att den är så ”rosig” i sitt doftuttryck.

Det här kanske inte är en doft som jag känner ett rungande habegär för utan köpte den mycket för att den bara kostade 100 kr för en flaska på planet hem och att flaskan är så underbart härlig, men jag kommer absolut att använda den eftersom den passar väldigt bra som vardagsdoft och känns helt rätt att bära på jobbet.

Det här är doften för dig som gillar rosor och diskreta dofter.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag gillar diskreta dofter. Speciellt på dagen. På kvällen en annan sak men på ett kontor ska man inte lämna doftspår.

Fru Choklad sa...

Miss UD: Ja på dagen är det oftast lättare dofter som passar. Fast egentligen ÄLSAKR jag stora tunga söta dofter. Kommande doftrecesioner kommer att visa det :)