fredag, april 24, 2009

TGIF

Ja så var det fredag igen och ännu en vecka har bara rusat förbi. På jobbet har det varit än det ena och än det andra, ingen rast och ingen ro (bokstavligt.... fast lunchrast har jag ju haft, sååå illa är det inte än så att jag måste skippa lunchen). Hade det inte varit för mina älskade tränings dvd som jag börjat med igen så skulle jag nog vara helt knäckt, men träning är verkligen en otrolig hjälp när man är stressad.

De senaste 4-5 veckorna har jag alltså tagit upp träningen igen efter alla sjukperioder som satt P för ett regelbunden träning under vintern. Ganska snabbt har jag glidit över på yoga och måste nästan tvinga mig att göra nått annat då och då eftersom jag tror att det är bra för kroppen att göra olika typer av träning. Så det är Pilates och Yoga och det är yogan som jag älskar. Det känns nästan som om jag blivit beroende. De dagar jag inte tränar känner jag hur kroppen riktigt längtar till nästa pass. Favoriten är Power yoga från Casall steg 2. Passen är krävande och jag känner att kroppen blivit genomarbetad ordentligt. Sedan går jag emellan med en annan dvd med poweryoga från ett annat företag IMC Vision (finns bla på Åhléns), som inte är lika "hårt". I helgen ska jag skaffa mig en tränings dvd med ashtanga yoga eftersom jag som sagt vill variera så att kroppen blir all around tränad så mycket som möjligt. Jag har verkligen insett att yoga är min grej. Träning som jag kan längta till och träning som jag snabbt känt resultat av. På bara de här 4 (eller 5, kommer faktiskt inte ihåg när jag började köra regelbundet igen) så känner jag att rörligheten i ryggen ökat rejält, smidigheten i framför allt benen har ökat påtagligt och magmusklerna och armarna har blivit mycket starkare.

Annat jag "kör med" för att hålla mig pigg och frisk är att jag börjat med div superfood. Fru Choklad är numer varm anhängare av gojibär, mullbär, nötter och frön. Och när middagen byts ut av en stor smoothie efter ett kvällspass yoga så har jag en sked spirulinapulver i det. Ja nu skulle det väl vara tusan om man inte skulle orka med jobbet fram till semestern i alla fall :D

Inga kommentarer: