fredag, juli 17, 2009

Förfrågan

Precis innan jag gick från jobbet så kom företagets festgeneral nummer ett in i mitt rum och stängde konspiratoriskt dörren om sig.
-Jag har ett uppdrag till dig.
- Jaha .... svarade jag dröjande och tänkte att det var ju själva %¤%% att folk ska komma på sånt 20 minuter innan man ska gå hem.
-Vi i festkommiten behöver en som inte hör till spexgänget som kan riva av ett extranummer innan discot på festen i höst.
-?????
-Ja du behöver bara mima till någon häftig, lite rockig låt. Vi behöver en rockqueen!
I mitt stilla sinne tänkte jag (väldigt högt) JAG ÄR SYNTHARE FÖR BÖVELEN!
-Vi vill ha någon som drar igång stämningen ordentligt.
-Jasså och då tycker ni det är lämpligt att jag studsar omkring på scenen och mimar till rock???
-Precis!
-Ok då. Jag funderar ut någon låt under semestern.

(Lite tokig är jag nog.........)

4 kommentarer:

marinamake sa...

Ha ha va roligt! åhh vad jag önskar att jag kunde få se det!! Verkligen! Du MÅSTE be någon fota/filma och lägga upp det här på bloggen! Jag döööör av nyfikenhet!

Fru Choklad sa...

Marina: Ha ha ja det lär ju bli en syn för gudarna. Det kommer säkert att fotas. Frågan är bara om jag vill plåga mina bloggbesökare med bilder på eländet. Nå jag kan ju alltid mejla bilder till dig så att du får se. Du har ju sett mig på riktigt i alla fall så skadan är ju redan skedd ha ha.

marinamake sa...

Men hallå ba, nu är du hård mot dig själv! Jag är övertygad om att du inte plågar någon så det så ;-)! Men oavsett så ser jag fram emot en tjusig bild på ett eller annat sätt :) !

Fru Choklad sa...

Marina: Tack det var snällt sagt, men hur jag än gör med bilderna så lovar jag att du ska få se resultatet.