lördag, januari 16, 2010

EOTD - Blå timmen i Nirvana

Så här såg jag ut i torsdags. Ligger som sagt efter så här kommer flera dagar i ett svep :)


Huvudrollen i dagens makeup spelas av de två godbitarna "Nirvana" och "Peridot Stone" från MAD. Jag tycker inte bilden gör rättvisa åt dessa underbara färger. De är mycket vackrare och mer färgsprakande än vad de ser ut här, men ni får i alla fall en uppfattning. Vidare har jag haft MUS svarta kajal längs övre fransraden och MUS "Crazy Lazy" Längs de undre. Mascara är Voluminous "black" från L'Oréal.

4 kommentarer:

Emma P sa...

Det här var verkligen jättefint! Dessvärre är det ju ofta så att man inte lir helt nöjd med hur bilderna visar sminket, sorgligt men sant...

Fru Choklad sa...

Emma P: Ja det är precis hopplöst. Ofta ser det flammig ut på mina bilder, men det är det inte i verkligheten och det retar ihjäl mig. Kul att du gillade sminkningen. Är det inte lite sjöjungfrufärger nu när jag tänker efter?

Sminkan sa...

Vackra färger! Peridot Stone är en gammal favorit. kanske ska se om jag kan hitta den i min ganska bortgömda MAD-hög.

Fru Choklad sa...

Sminkan: Ja den är fin. En riktig "bli-glad-av-färg".