fredag, februari 24, 2012

Vår?

Har den kommit nu? Börjar kännas vår ute i alla fall. Idag har solen varit som ett varmt gyllene klot på himmelen och det har varit hela 7+. Tror att det börjar finnas hopp om livet igen.
Idag har jag varit hemma med Lilla damen som fåt feber och falsk krupp. Tycker att hon är ganska pigg för att vara sjuk så att säga, men när hon hostar så gör det ont i mig. Det fullkomligt skräller i bröstet på henne stackars liten. Nå som den mamma man är bakade jag en omgång Choklad och nötrutor för att ja livet blir lite bättre med choklad helt enkelt. :) Tror att resten av familjen kommer att uppskatta kakorna också.
Kvällen ska jag ägna åt att gå på Blue Light Yokohama med min syster och babbla tills käken faller ur led.
Peace and love till er alla.

4 kommentarer:

Shamrock sa...

Falsk krupp - då hade jag rätt då (attans oxå). Att du tror att detär vår beror på att du idag har sett solen. Vi sitter ju i bunkern och ser den inte när vi jobbar

Miss Upsey Daisy sa...

Du är tillbaka igen :)

Spader Madame sa...

Hallo, hallo! Allot blir bättre med choklad. Utom möjligen Zingo. Fast de provade.

Fru Choklad sa...

Shamrock: Ja du hade ju tyvärr det och nu är skiten tillbaka.... Jag sitter ju mer än gärna i bunkern med er :) Vem behöver solen när man har så fina kollegor?

Miss UD : Från och till :) Inte lätt att hinna med allt. Tur att man har FB :)

Spader: Ja det är ju helt sant :)