onsdag, december 13, 2006

Make Up Store kväll

Igår kväll var jag med C på clubkväll på makeup-store. Vi brukar gå till butiken på Götagatan eftersom den är rätt stor och har så jättegullig personal. När vi kom serverades det julmust, (vin) pepparkakor och lusselängd. Sedan visade en av tjejerna en makeup och gav tips och råd om hur man ska göra för att lägga en snygg makeup. Fast jag varit sminkjunkie sedan jag var 15 år och periodvis slukat allt som kommit i min väg om smink och under mina universitetsår jobbade extra på ett parfymeri där jag gick en hel del kurser för olika märken så lär jag mig fortfarande nya saker så de här kvällarna är verkligen kul att gå på. Jag hade ju inte tänkt köpa så mycket den här gången, men lyckades ändå komma hem med ett läppstift - festival+ passande läppenna, en micro shadow - butterfly, en sminkborste och en twinkle eye shadow - astonish. Det lönar sig att shoppa på clubkvällen eftersom man har 20% rabatt och om man handlar för minst 500 kr (vilket i alla fall jag ALLTID lyckas göra) så får man gåvor. Igår kom jag hem med både en tidning, nagellack och läppglans. Dom brukar ha två olika kit som man kan välja på. En mycket trevlig kväll så här mitt i julstöket!

Inga kommentarer: