fredag, december 29, 2006

Mysig dag på stan - NOT

Vi skulle in till stan och ha lite mysigt idag jag och mina killar, men det var ju en idé som var lika befängd som att vi skulle få se en flygande ko! Vi började med att åka till Åhléns City eftersom jag ville kolla efter ett matchande halsband till de örhängen jag fått av maken i julklapp och ungefär där började det omysiga. Pilgrim har ju sedan ombyggnaden trängts in i ett litet båsliknande krypin och nu råkar dom dessutom ha 50% på stora delar (eller hela?!) sortimentet så att över huvudtaget ta sig fram till expediten var en pers i sig. Hon var både stressad, otålig, irriterad på sin kollega som verkade hålla på med annat än att ta hand om hysteriskt reahandlande människor och dryg som yes. Efter att ha blivit blängd på och snäst åt fick jag veta att halsbandet var slut.

Vi provar Debenhams sa jag till son och make som haft fullt sjå att hålla sig kvar på ungefär samma plats utanför Pilgrimsbåset upptryckta mot en vägg. Väl ute på Drottninggatan insåg jag att det här var bra mycket värre än vad det varit dagarna före jul. Det var SÅ mycket människor!!!!! Jag och maken turades om att beskyddande försöka lotsa sonen genom folkhavet utan att han skulle komma bort från oss eller bli omkullsprungen!

Även på Debenhams visade det sig att Pilgrim reas ut till 50% och att mitt halsband var slut! NK kanske har sa den trevliga expediten. Rart av henne att tipsa men jag tror inte hon vet hur fattigt utbud av Pilgrim NK har. Det vet jag nu! Inte värt besväret ens.

Efter det plöjde vi oss bort till Hötorgshallen för att handla lite saker inför Nyårsafton. Över allt folk folk folk!!! (Passa er för att köpa färska fikon i Hötorgshallen! För 5 fikon, 2 Charlottenlökar och ½ ask kryddkrasse betalade jag 105 kr!!!!) Efter denna pers var vi i stort behov av att få ta en fika och tog oss in på Hurry Curry vid Indiska där vi faktiskt råkade få ett bord. Stärkta av te, kaffe läsk och smörgåsar begav vi oss sedan hem … eller snarare FLYDDE hem till Söder. Tillbaka på fast mark omgiven av trevliga människor köpte vi lite te på Bönor och Blad i Ringen av supersöt expedit (alltid trevlig personal där btw).

Det lär dröja innan vi vågar oss in till stan igen! Tacka vet jag Söder. Home sweet home!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja herregud jag vågar mig inte in på mellandagsrean det är så många reatokiga människor där...

:)

Kerstin sa...

Ja, usch vad jag avskyr att shoppa då det är galet mycket folk...

Fru Choklad sa...

Ja det tog flera timmar att hämta sig från citychocken! :)