söndag, december 03, 2006

21 dagar kvar till julafton

Idag är det första advent och jag känner att vi ligger bra till här för att slippa julstress. Förra söndagen bakade jag, maken och sonen lussekatter så nu är det bara att ta fram en påse ur frysen och njuta när andan faller på. Den här helgen har vi klarat av alla julklappsinköpen.
Att slå in en eller två presenter är ju bara roligt, men två kassar julklappar är inte lika skoj så igår tog jag tjuren vid hornen, laddade med en pepparkaka och alkoholfri glögg och slog in allt jag köpt för att slippa stressa med det dagarna före julafton som det annars har en tendens att bli. Ljusstakarna är uppe. Stjärnan likaså. Julgardiner och juldukar har kommit på plats och en hyacint har börjat slå ut i köket! Ja julen närmar sig helt enkelt och jag tänker njuta av varje sekund!

Bild från förra söndagens lussebak!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh lussekatter, vad gott. Men mitt julbak kommer nog bara bestå av pepparkakor (där degen är köpt...).

Fru Choklad sa...

Ja dom blev riktigt mumsiga! :-) Pepparkaksbak är inte helt fel det heller! Lycka till !