måndag, maj 26, 2008

Baka baka liten kaka.......

Om man bara ska ha en endaste bakbok i sitt hem så är mitt tips att du köper Leila Lindholms "A piece of cake". Jag har haft den ett par veckor i min ägo och hittills har jag bara hunnit göra min variant av hennes cupcakes med hallontopping. Jag gjorde grund receptet till 12 cupcakes och sedan en blandning av white chocolate frosting och raspberry frosting som hör till Raspberry cupcakes. De var underbart goda och så fort jag får tid ska jag ta fram boken och baka nått mer.

Boken är verkligen inspirerande med alla vackra bilder och tips och idéer gör det svårt att välja vart man ska börja, men det är ju ett ganska behagligt besvär må jag säga. Här finns allt från muffins och cupcakes, ljuvliga småkakor, bullar och brownies till en bröllopstårta. Dessutom finns det en hel del recept på matbröd som man kan baka för sommarens alla picknicks och grillpartyn. För alla oss som älskar att gå på café och äta maffiga mackor eller underbara sötsaker så är den här boken fullständigt nödvändig. Jag älskar den här boken och jag är nog lite kär i Leila också.....


Så här blev mina cupcakes med hallontopping..........

2 kommentarer:

Anonym sa...

MMmmmmm, vilket bra tips. Jag älskar cupcakes (har sett mycket Martha i mina dagar) och dessa såg fantastsiska ut. Mums!

Fru Choklad sa...

Ja det här är verkligen gott. Hela boken är så härlig att jag har bestämt mig för att ha ett riktigt kaffekalas på min födelsedag om ett par veckor bara för att få baka en massa gottis ur boken! :)