måndag, maj 05, 2008

Det är mycket nu..

Framför allt är det mycket fint väder. Phof så sprack alla björkhängen på samma gång. Jag och sonen såg ut som om vi gått en hård boxningsmatch, fast utan blåmärkena då. En liten vända till apoteket har dock tagit bort de värsta symptomen och nu ser vi riktigt normala ut igen, så gott det nu går ha ha.

Helgen har varit helt perfekt. Fredagskvällen tillbringade jag tillsammans med C och A på supermysiga Kho Pangang där vi åt mumsig thaimat och fick vara med om två åskväder. (För er som inte varit där så kan jag bara säga: Gå dit. Det är som att komma till Thailand och sitta på en restaurang med cikador som gnisslar och partybelysning à la jultomten on crack.) När vi ätit klart kände vi att vi inte riktigt hade pratat klart, så vi tog en sväng till Vampire Lounge, där vi fortsatte att prata och tog oss varsin vampyrig drink. Min hette Bloody mess, men det var inte så farligt som det låter. Den smakade hallon och var faktiskt vansinnigt god.

På lördagen tog vi en sväng på stan och inhandlade div mysipys till vår fina balkong. Det är inte klart än men vi är nu på god väg att få till huset coolaste balkong. Lite mer växter och textilier så blir det en liten oas. Jag får ta bild sedan när jag är klar. Mycket lyktor från Indiska är det i alla fall så ni kan ju ana stilen :)

Igår tog vi en riktig långpromenad och bara njöt av att ha en ledig dag utan att behöva göra nått speciellt.

Maken och jag har under vintern och våren spelat ett spel som heter Bioshock på X-boxen och för ett par veckor sedan kom vi till slutet och nu har vi nästan abstinens! Det var ett så otroligt bra spel och med jättebra story så att det nästan var som att göra en film. Ok det är VÄLDIGT brutalt på sina ställen, men tom jag (som inte ens höll i kontrollen) blev helt uppslukad av spelet och så valde vi "den goda vägen" så det var ju bara badguys som fick sätta livet till..... Hur som helst vill du ha ett spel som innehåller allt utom möjligtvis romantik då ska du absolut kolla in Bioshock. Bara miljön är värt en omgång. Ungefär som en blandning av 1940-tal och Metropolis. Som TUR är lär en tvåa vara på gång och jag vet att jag och maken kommer att hänga på låset den dagen det släpps.

Inga kommentarer: