tisdag, maj 13, 2008

Grön skön röra

Det här måste vara den enklaste av röror, men hjälp så god den är.

Ta frysta gröna ärtor och låt dem tina i ett durkslag. (tänk inte ens burkärtor)
Häll de tinade ärtorna i en mixer och häll på en skvätt olivolja och en liten dutt salt.
Toppa med en rejäl näve grovhackad färsk mynta och kör till en slät smet. Späd med vatten, lite i taget för att få rätt konsistens och Voilà så har du en underbart god röra som passar till allt möjligt. Vi åt den till ungsbakad sej och jag kan även tänka mig att den passar bra till kyckling, orientaliskt och vegetariska rätter.

Jo just det. Vacker är den också. Så där riktigt knallgrön!

3 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Toppenrecept och så enkelt. Jag ska försöka testa det framöver...

Jag gillar enkelt!

Spader Madame sa...

Jag ska också prova! Testade dina blommor med getost och det blev en succé till och med hos tonåringen. Ett utmärkt sätt att använda grönsakerna på och faktiskt genialiskt i sin enkelhet!

Kram!

Fru Choklad sa...

Miss UD: Ja enkelt är underbart :)

Spader madam: Va kul! Ett tips är att servera ärtröran till nått ganska kryddigt så att det söta och friska hos ärtorna och myntan får en fin balans.
Kram tbx :)