söndag, maj 18, 2008

Varmt vs Kallt

Man kan inte tro att det var förra helgen som familjen Kvint satt ute i parken och hade picknick! Hu så kallt det blivit igen. Det är inte snällt av vädergudarna att bolla runt med vädret så här !!! Var ska man lämna in sin protest? Jag tittar på bilderna från förra helgens picknick och längtar tillbaka till den gamla goda tiden. Ahhhh det var tider det.

Kolla in Lilla damen! Vi dricker kaffe och då skulle minsann hon också ha en liten kopp så locket till nappflaskan fick rycka in som kaffemugg :)


Sonen tyckte mackorna var så goda att han började gapa innan han ens fått den till munnen :)

3 kommentarer:

Jonna sa...

Vad härligt det ser ut! Ja, här lovar de åska och ösregn imorgon, vart tog de 25 graderna vägen?

Spader Madame sa...

Vad jag förstår finns det något ställe i Norrköping SMH??, någonting som tar emot reklamationer när det gäller väder. Jag tänkte faktiskt skriva till dem.

Men du vet ju hur det står till med skadeståndsanspråk? Du måste påvisa vårdslöhet eller att de har gjort såhär med flit... Jag gissar att de bara var allmänt klantiga!

Men vad ni ser ut att ha mysigt på bilderna!

Fru Choklad sa...

Jonna: Åska är iofs rätt mysigt tycker jag, men inte nu. Nu vill jag bara ha värme och sol. Den lär ju vara på väg tillbaka om man får tro SMHI.

Spader Madam: Count me in!!!

Hmm jag tycker nog att det ÄR vårdslöshet att låta det bli så dåligt och kallt väder i mitten av maj. Med rätt blandning av sakargument och känsloargument tror jag säkert att vi ska kunna få till det ;)

Ja det var en sådan där dag som man spar minnet av i sitt hjärta.