fredag, augusti 22, 2008

Det nya svarta?

För min del har det under sommaren blivit att ständigt ha lite ömmande muskler. Under semestern har jag faktiskt tränat 5-6 gånger i veckan. (Ja inte veckan på Mallorca, då blev det "bara" simturer i havet och promenader i vackra Alcudia.)

Jag växlar mellan dansmattan till pS2, power yoga och pilates. Ja och så kör jag ju med power walks också. Nu när det snart är slut på makens barnledighet kommer jag nog dock att få dra ner det till 4-5 ggr i veckan eftersom det kommer att vara jag som ska hämta och lämna i skolan och på dagis 4 dagar i veckan och så börjar ju sonens träning också, så det kan vara svårt att få till det varje kväll, men med lite god vilja ska det nog gå. 1 gång i veckan ska jag ju utnyttja jobbets friskvårdstimme och ta ett pass på lunchen så där har jag redan ett pass avklarat så att säga. Jag och en kollega har bestämt oss för step-up på fredagar så idag blir det lunchpass minsann :) Hoppas att läraren är bra så att vi får svettas ordentligt.

Att träna till dvd hemma har verkligen varit en bra lösning för mig och när det gäller yogan så ska jag försöka komma iväg på klasser lite då och då dels för att kolla att jag verkligen utför rörelserna på rätt sätt och dels för att få lära mig fler rörelser och få träffa andra yogafrälsta.

Jag tror också att det är bra att träna olika tekniker så att man kommer åt fler muskelgrupper så att kroppen verkligen blir tränad i sin helhet och på olika sätt. Dansmattan ger mig koordination och kondis (rejäl kondisträning kan jag säga yeeeee). Min pilats dvd (Casall) har mycket fokus på mage och ben och Power yogan (programmet som är inriktat på styrka som jag kört mest, också Casall) är mycket armar, axlar, ben och flås. Det finns inget som vrider ur mig så grymt som power yogan.... oh my gooooood.

Hur går det för er då?

6 kommentarer:

Spader Madame sa...

Åh, du är ju superduktig! Ja, som du vet ska jag och jobbets pumor springa (eller som i mitt fall gå)Tjejmilen så det har övats gång en hel del, liksom träningscykel. Dessutom har jag, enligt Choklads egen rekommendation, beställt Wii Fitness, men den har ännu inte anlänt till Huset vid Älven. Vi fortsätter väl i galenskapen?

Fru Choklad sa...

Spader madam: Ja jag har jobbat hårt i sommar, men är fortfarande inte riktigt nöjd med vad jag ser i spegeln. Wii hoppas att du blir nöjd med "spelet" Själv älskar jag min dansmatta. Nuvarande rekord ligger på 2 ½ timmar i ett svep :)
Oh ja galenskapen ska absolut fortsätta. Jag håller tummarna för dig i tjejmilen. Man kanske skulle gå och kolla lite och stå i en buske och vråla heeeejaaaa spaaaader! ;D

Laila och Johan sa...

jag låtsas som att jag inte såg frågan. Gör en typisk struts och stoppar huvudet i sanden

Jonna sa...

Guuud, vad du är duktig! Jag blir lycklig om jag har orkat gå en halvtimmes promenad i rask takt ;-) (Fast jag har en bråkig rygg att skylla lite på.) Tänkte dock införskaffa Wii Fitness, så lilleman får något att skratta åt :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Du har ju varit kanonduktig! Jag tror helt klart på konceptet att träna olika saker. Försöker promenera ... tränar spining och pump på gymet och ska ta ta i yogan framöver. Blir det för enformig träning tröttnar jag oftast men blandar man så behåller man träningsglädjen.

Fru Choklad sa...

Loppanlej: Oj du ska inte känna dig stressad bara för att jag har fått träningsfeber. Det är bara det att jag just nu tycker att det är så väldans kul så jag kan inte låta bli att skriva om det :)

Jonna: Så du ska också skaffa dig wii! Spader är också på väg att få hem en burk! Ska bli döspännande att se vad ni tycker om den.

Miss UD: Precis blir det enformigt då tappar jag sugen. Just nu har jag börjat bli lite uttråkad av Standardläget på Dansingstage Max så jag håller på med nästa steg nu. Yeeeeee!