onsdag, augusti 20, 2008

Nattmarodören

För andra natten i rad väcktes vi inatt av någon tanklös person som vid 3.30 tycker att det är en jättebra idé att stå och varva sin motorcykel på gården... gång på gång..... vroooom vrooom vroooooooooom.... Medan jag lyssnade på hur ljudet studsade mellan väggarna så försökte jag komma på en enda liten vettig anledning till att man gör så där. Vrooom, vrooooom, vrooooooom, om och om igen. Nu har jag ju ingen motorcykel själv och kommer aldrig att skaffa någon heller, men hur jag än funderade och funderade kunde jag inte för mitt liv komma på en vettig anledning till detta vroooooomande. Det är väl bara att starta eländet och åka iväg?!

Jag hoppas att den obetänksamma personen tänker sig för ordentligt innan han/hon väcker Fru Choklad igen för annars kan det hända att Fru Choklad får en obehärskad lust att skära lite i ett däck och repa lite lack.............

Har ni sovit gott då? :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Ja, Fru choklad vill man inte bråka med! Fattar heller inte det där. Åk iväg för tusan!

Miss Upsey Daisy sa...

Skär i däcken. Gör det.

Go wiiiiiild!

Jonna sa...

Åh, ja, vi har samma typ av idioter här nedanför... Antingen varvar de med motorcyklarna eller så kör de s.k. donuts på vändzonen... Ibland vill jag bara mörda någon! Som tur är vaknar inte lilleman, så det är bara jag som får ligga sömnlös.

Fru Choklad sa...

rocketqueen: Precis! En bil startar man och kör iväg med. Hur svårt kan det vara?

Miss UD: Ja jag har haft ont i pannan hela eftermiddagen eftersom hornen håller på att växa ut ha ha.

Jonna: Mina vaknar tack och lov inte heller, men det gör jag + att jag har ett helsike att somna om sedan också och nu när man jobbar igen så är de där timmarna man kan sova så värdefulla. Spikmatta är ju ett alternativ också slår det mig nu.....

Spader Madame sa...

För fasiken, så länge han/hon inte är med i något farligare gäng så ska vrooomaren passa sig noga... Förresten är småbarnsmorsor som inte får sova också ett farligt gäng ;-)) Här på landet finns det inte mycket som stör...inte så mycket annat heller!

Fru Choklad sa...

Spader madam: Ha ha ja lite farlig är man nog ;)