tisdag, augusti 26, 2008

Whisper

En av mina favoriter på sminkfronten, Makeup Store, kommer att ha visning av sin höstmakeup den 4e september på Hallwylska palatset (vid Berzelii Park). Helt rätt ställe för den här looken måst jag säga. Biljetter kan köpas i Makeup Stores butik vid Norrlandsgatan eller via pg eller bg. För med information gå in på deras hemsida.

Med tanke på att looken har lånat referenser ur den Gotiska världen rent allmänt och från Vampyrer i synnerhet (är jag glad eller är jag glad) så förväntar jag mig en fantastisk visning med massor av svart, rött och stor dramatik. Den nya doften är given hemma hos Fru Choklad. Jag tog mig en liten sniff idag när jag hämtade biljetter till mig och C på lunchen och jag kan villigt erkänna att även om jag inte hade gillat doften hade jag nog varit tvungen att köpa en flaska för den är så cool och snygg att jag bara MÅSTE ha den i mitt badrum. Tänk dig en flaska formad som ett mänskligt hjärta i rubinrött glas och som kork en sirlig dolk halvt ”instucken” i hjärtat! Skräckromantik när den är som allra allra bäst.

5 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Hela höstmodet är Goth rakt igenom nästan. Kolla nya Elle för mer insperaton!

Fru Choklad sa...

Miss UD: Ja visst är det härligt. ELLE ligger redan hemma och inspirerar.

Spader Madame sa...

Goth...tycker det verkar svårt. Men eleverna tycker ibland att Spader innebär en skräckartad upplevelse... då hotar jag med att pussa på dem!

Fru Choklad sa...

Spader madame: Ja det kan ju vara lite knepigt att köra looken fullt ut i alla lägen, men man kan ju låna referenser ur stilen och sedan mixa med sin egen om man inte vill gå för hårt åt sin omgivning :)
Jag tycker det låter som dina elever har det väldigt bra jag! Få en puss av fröken är väl inte fel? :D Det är annat än på min tid det..... Då fick man inga pussar av lärarna inte.

Anonym sa...

Åhhh, lovely! Tell us more!