onsdag, februari 18, 2009

Nya gardiner och nytt överkast

Som jag nämnt tidigare ska ju 2009 bli året då köket får en makeover, men även sovrummet har hamnat på listan över rum som behöver piffas upp. I helgen sprang jag på ett överkast som jag blev förtjust i (på Indiska var annars liksom) och sedan hittade jag gardiner på Hemtex av bara farten. Vi köpte två par eftersom de jag föll för är så genomskinliga, så ett par enklare svarta får hänga bakom för att det inte ska bli för "blaskigt". En lampa i lila glas att hänga i fönstret blev det också och en vas med kinesiska rosor på (Indiska båda) blev det också så plötsligt leder sovrummet makeoverligan :D

4 kommentarer:

marinamake sa...

Va läckert det ser ut! Supersnygga gardiner! Hur går det med köket då ;-) ?

Fru Choklad sa...

Marina: Tack! Jo köket går så sakterliga framåt, men på grund av måttet på våra stolar var jag tvungen att tänka om lite så plötsligt har det hänt mer i sovrummet än i köket, men det är på gång där med.

J sa...

OH vad läckert!

Fru Choklad sa...

Hanton: Ja jag blev väldigt förvånad när jag hittade de här gardinerna på Hemtex. Tycker inte dom brukar ha grejer som är SÅ speciella. Det är väldigt snyggt när ljuset går igenom så man ser träden ordentligt.