måndag, februari 09, 2009

Sjuk och ensam

Jaha så var det färdigt igen. Här sitter man nu och skriver ett litet inlägg i all hast när barnen somnat och jag äntligen diskat och röjt upp efter kvällens eskapader. Under söndagen insåg jag att jag ärvt Lilla damens förkylning (Den som jag var hemma med henne med under förra veckan). Under dagen har den blommat ut riktigt fint tycker jag så ikväll har jag fått feber och den ENA näsborren är precis igentäppt. (Varför inte båda när vi ändå är igång? Hur fasen kan man vara täppt på EN sida?) Jag känner mig varm och kall på samma gång och inte kommer maken hem ikväll heller eftersom han är tvungen att stanna i Norrköping över natten. Usch jag avskyr att sova utan honom. Det känns inte rätt liksom.
Nått, dagens öga, får ni inte se heller för fy farao så fult det blev idag. Jag hann inte göra nått åt det, så innan jag gick hemmifrån torkade jag helt sonika bort ögonskuggorna så det bara var liner och mascara kvar. Inte mycket att ta bild på om man säger så.
Nu tänker jag krypa ner i sängen bredvid Lilla damen och sova och hoppas att hon inte vill ha välling mitt i natten utan bara sova tills den elaka väckarklockan kör igång vid 6.00 tiden imorgon.
God natt världen. Och du maken! Jag saknar dig!

4 kommentarer:

marinamake sa...

Åhnej va trist! Hoppas du kryar på dig! Jobbigt att vara själv med barnen när man mår pyton...

Åhh, själv äälskar jag att sova för mig själv... såå skönt när det är alldeles tyst! Ingen som snarkar i mitt öra...

Miss Upsey Daisy sa...

Krya på dig. Det är inte kul att vara sjuk då vill man ha stöd av sin make. Förstår dig. Kramar

CrazyNails sa...

Det där har jag funderat mycket på...varför bara bli täppt i en sida och inte i båda..helt knasigt faktist

Fru Choklad sa...

Marinamake: Ja det är ingen höjdare, men barnen var jättesnälla och det gick bra så jag ska absolut inte klaga.
Mja, sova själv kan vara skönt en stund men en hel natt näääää jag trivs bäst med maken bredvid :)

Miss UD: Tack! Ja det kanske låter fånigt men jag känner mig inte riktigt hel om inte han är här. Kram

Crazy Nails: Ja knasigt och galet irriterande!