torsdag, februari 05, 2009

Nätlös

När vi kom hem efter helgens firande av min pappa i söndags så upptäckte vi att vi inte hade någon tillgång till Internet Ok trist men det kommer väl igen under kvällen eller morgondagen, tänkte vi. Ha ha ha. NOT! Först idag har vi fått tillbaka uppkopplingen. Och det efter att ha tjatat på den så kallade supporten ett ANTAL gånger. Jag är inte inte inte inte nöjd med Comhems sätt att hantera detta. Dock ska sägas att varje person som vi talat med har varit trevliga och gjort vad de kunnat utefter de regler Comhem ställer upp för sina anställda, men det är just där det brister. När de väl kom på att de nog var tvungna att skicka en tekniker så kunde han komma idag....mellan 12 och 16...... (alternativet var onsdag i NÄSTA vecka) det var ju bara tur att jag var hemma med Lilla damen. Det vanliga är ju att folk jobbar den tiden och att inte kunna skicka en tekniker efter 17 är ju bara sååååå superdåligt!!!! Nå han fixade till det i alla fall så nu är jag i kontakt med omvärlden igen :)

Jag har som sagt varit hemma med Lilla damen denna vecka eftersom hon varit förkyld igen, men nu tror jag att hela familjen faktiskt är mer eller mindre frisk så imorgon blir det jobb, skola och dagis som vanligt igen.
Så! Nu vet ni var jag hållit hus de senaste dagarna.

3 kommentarer:

marinamake sa...

Jag undrade just om festen tagit knäcken på er totalt..;-) Hoppas ni hade trevligt i allafall! Trist med nätet, det är som med bilar, det ska bara funka! Och helst vara självtankande... (vår bil har stått i snart en månad :-( )

Miss Upsey Daisy sa...

ComHem när det fungerar är bra såklart men såfort det går snett. Jag hade gärna bytt om det hade varit enklare...

Fru Choklad sa...

Marinamake: ha ha nejdå. Den var bara väldigt trevlig och pappa var så nöjd efteråt så allt blev som jag ville ;) Precis. Det ska bara funka.

Miss UD: Dom har en chans till. Sedan gör jag mig omaket att byta oavsett hur krångligt det blir!