lördag, januari 21, 2006

Tips för vintertorra fossingar

Det går att gå på små moln även på vintern när fötterna har en tendens att bli både torra och bortglömda i alla stövlar och strumpor som man byltar på sig, men jag vill ha mjuka gossiga fötter även på vintern så lite av min tid på morgonen ägnar jag åt fossingarna.

Jag torrfilar lite före dusch ett par ggr i veckan smörjer in fötterna varje dag. 1-2 ggr i veckan ger jag även fötterna en omgång med en fotskrubb. Jag använder The Body Shops Peppermint Cooling Pumice Foot Scrub som förutom att göra fötterna härligt lena har den trevliga bieffekten att pigga upp hela mig med sin friska pepparmintsdoft! När fötterna sedan är skinande rena så smörjer jag in dem med LÓCCITANEs fotkräm med Sheasmör. Jag såg i senaste numret av http://www.allure.com att dom rekommenderade LÓCCITANEs handkräm och kan alltså gå i god för att fotkrämen är lika härlig den. Sedan skadar det ju inte att då och då ge fötterna ett skönt fotbad, men när tiden är knapp så får man ibland nöja sig med duschmetoden!

Inga kommentarer: