söndag, maj 07, 2006

Boklista

Hittade en lista hos Linda K som jag inte kunde låta bli!

1. Läser du mycket? Ja det får man nog säga att jag gör! Jag har alltid två böcker på gång samtidigt. En vid sängen och en i väskan som jag läser i till och från jobbet. Just nu ligger "Det flammande korset" av Diana Gabaldon vid sängen och "Veronika bestämmer sig för att dö" av Paulo Coelho i väskan.

2. Nämn tre av dina favoritböcker Åh vad svårt! Jag har absolut fler än tre favoriter, men de jag kan komma på just nu är. Serien av Diana Gabaldon som jag just nu håller på med där första boken heter "Främlingen". Sagan om ringen trilogin, måst jag ju skriva eftersom jag fatiskt har läst böckerna ett antal gånger, så favorit är det helt klart fråga om. Sist men inte minst. "En levande själ" av PC Jersild. Ha näsduken i beredskap på slutet!

3. Har du någon gång funderat på att skriva själv? En bok? Mmm jag har faktiskt en halvklar bok i datorn, men jag verkar dra ut på avslutandet av den i det oändliga. Vilket är dumt för den är inte svår att skriva klart. Det är bara det att det inte blir gjort! Jag tror att jag helt enklet tycker att det är roligare att göra musik! :)

4. Är du med i någon bokcirkel/bokklubb? Nej!

5. Köper du oftast pocket eller inbundet? Över ett år sett så blir det mest inbundet.

Inga kommentarer: