söndag, maj 07, 2006

Pollenchock

Jag tänker INTE klaga på vädret, för jisses vad jag har längtat efter solen och värmen, men MÅSTE alla björkar få fnatt samtidigt?

Vi tog en liten tur till Blingföräldrarna idag. (Om ni suttit på deras terass en dag när solen skiner och fåglarna kvittrar så förstår ni varför!) Det tog ca 30 minuter sedan började min näsa bli märkligt svullen och någon inre form av karn vreds om! Sonen ska vi bara inte tala om. Även i stan har han kliat lite i ögonen men jag var optimist och trodde att de droppar han fått i förebyggande syfte skulle hjälpa, men icke! Det tog inte lång stund så var ögonen rejält svullna och ögonvitorna hade bytt färg till ögonrödor.

Nu när vi kommit hem och han har fått en ny dos medicin ser han mest ut som en boxare som inte lyckats så bra i ringen! Stackars liten.

Jag hoppas att pollensäsongen blir kort och att denna underbara värme håller i sig länge länge...

Inga kommentarer: