torsdag, maj 04, 2006

Jag ska bara......

……. köpa en ögonpenna, sa jag till kollegan när vi ätit vår lunch.

Glad i hågen kutade jag över till Åhléns City för att köpa en ny Eye Kohl från MAC eftersom den hemma snart inte går att vässa längre.

När jag betalt sa den rättrådiga delen av min hjärna: Gå tillbaka till jobbet, men någonstans hörde jag en röst som sa, - Har du inte lite dåligt med eye make-up remover också? Rösten var svag men lyckades ändå tränga igenom rättrådighetens bannande om att jag ju bara skulle köpa en ögonpenna. Jag köpte mig en från Loréal…..

Därefter kan jag inte redogöra exakt för vad som hände. Det sista jag minns är att Miss Glamour gjorde sig påmind och att jag som i trans började gå mot disken för Make up store…..

Nu sitter jag här med tre av deras Microshadow i färgerna rodeo, wave och penny lane och bara brinner av längtan av att få komma hem och prova dem!

4 kommentarer:

Lisa sa...

Hihi! Visst är det konstigt med de där minnesluckorna!Brukar drabbas av dem på COW men även Hötorgshallen.

Fru Choklad sa...

Fast till mitt försvar måste jag säga att skuggorna är helt underbara! Speciellt Penny lane! Jättefin färg!
Ja Cow har också den där effekten på mig!

Positivt tänkande sa...

Kolla, vi är nog bloggsläktinar...=)
Kan man inte få se hur skuggorna blev när dom blev provade?

Anonym sa...

Haha. I know the feeling.