onsdag, maj 17, 2006

Glädje

Ibland frågar människan vad som är meningen med livet. Jag tror att man ska se efter meningarna med livet. Det finns inte bara en mening utan flera. En av dessa meningar upptäckte jag idag på morgonen. Jag fick ett halsband av sonen som han gjort på fritids. Jag blev jättelycklig. Det var inte bara det att jag fick något av honom som han gjort själv, för det blir jag ju alltid glad. Nej det var just det att han hade gjort ett halsband. Han som helst leker Star Wars eller Riddare eller med dinosaurier, ja ni fattar. Killarnas kille liksom. Och så gör han ett halsband för att han vill göra sin mamma glad!!!! – Jag vet ju att du gillar sånt där mamma sa han när jag fick det! Och det var väl just det. Att han tänkt på mig och vad jag tycker om och sedan gjort det här halsbandet för MIN skull och jag inser att det är en av meningarna med livet. Att få uppleva handlingar gjorda av kärlek. Är det dessutom från ens älskade lilla son så tar det skruv! Jag lovar! Det är definitivt en bra mening med livet!

Inga kommentarer: