tisdag, maj 30, 2006

Jag har fått nog!

Jag måste sluta läsa tidningar och löpsedlar det gör FÖR ont. Denna vår har varit rent bedrövlig. Det går ju inte en dag utan att man får läsa om föräldrar som misshandlar sina barn ibland så våldsamt att barnen dör. Vad är det för FEL på människor! Hur kan man!? Jag vet inte hur många gånger jag under hösten har smugit undan och gråtit för att jag helt enkelt inte klarar av att vuxna kan vara så ohyggligt grymma mot sina (eller andras) barn. Jag känner mig så fruktansvärt maktlös. Detta borde inte få hända. Vi som vuxna är ALLA skyldiga att stå upp för alla barn. Inte bara sina egna utan varje barn som man möter. Om jag misstänker att ett barn far illa så är det min skyldighet att agera. Bara genom att agera kan jag förhindra att ett barn far illa och sedan växer upp till en otrygg vuxen som senare kanske utövar det våld han/hon inte kunde värja sig mot som liten mot sitt eget barn! Det blir ju en ond spiral. Vi måste stoppa den NU. Jag kan inte ändra världen eller…….. jo det KAN jag! Jag kan skriva ett brev till Thomas Bodström. (Vilket jag gör.) Jag kan stödja föreningar som arbetar för att förhindra våld i hemmet. (Vilket jag gör) Och det viktigaste av allt!!! Jag kan bry mig om varenda unge jag ser och värna om deras rätt att inte behöva utså övergrepp och våld.

NOLLTOLERANS MOT VÅLD OCH ÖVERGREPP MOT BARN!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skrivet!
Håller med dig, det är jävligt på ren svenska. Det gör ont i mig och jag blir tårögd när jag talar med mina barn om allt som hänt.

Anonym sa...

Åh, go you! Vi borde vara såna allihop. Då skulle problemet inte ens finnas. Love to you och din fighting spirit.

Fru Choklad sa...

Tack snälla ni! Ja även om det inte märkts i min blogg tidigare så är detta ett ämne som tyvärr är ständigt aktuellt och som engagerar mig djupt.
Jag hade tänkt att min blogg bara skulle behandla roliga saker med tyngdpunkt på mode och smink, men jag kommer nog att skriva mer i ämnet.