söndag, september 02, 2007

Då, Nu och Sedan

Tid: Det märks tydligt att terminen kommit igång igen och att det nu är nya rutiner som gäller vilka får till följd att jag bland annat inte hinner blogga så mycket längre. Det har ju varit en viss bloggtorka från min sida under sommaren och de senaste veckorna har jag funderat mycket på om jag ska fortsätta eller inte. My Space har inneburit vissa saker för mig och har motiverat mig att satsa ännu mer på musiken, så den lilla tid jag har över för mig själv borde jag verkligen inte sitta och blogga. Å andra sidan så finns det ju en del människor i den här världen också som jag har lärt känna (lite grand) och jag skulle nog sakna det här med att skriva ett par rader själv emellanåt, så bloggen får kvarstå tillsvidare.

Veckans kulturdos: Igår tog vi en promenad till Kulturhuset och tittade på Stenmarkutställningen. Kan varmt rekommenderas för den som har lite skruvad och klurig humor. Det fanns mycket att fnissa åt.

Veckans träning: Av 7 möjliga tillfällen har jag kört mina 1.5 mil 6 ggr. Det får man ju ge sig själv godkänt för tycker jag. Utöver detta så har jag gått promenader på minst 1 timme varje dag. Oftast har det varit 1½. Godkänt även där. Yoga-dvd har jag dock ännu inte hunnit testa, men det är bara en fråga om tid innan jag sätter tänderna i den också! :)

Kommande vecka: Imorgon börjar jag jobba igen! Ja inte heltid, men Lilla damen är nu så pass stor att det är dax för maken att börja ta ut lite pappaledighet så nu blir han hemma måndagar och tisdagar medan jag får gå till jobbet och sedan är jag hemma resten av veckan. Det ska faktiskt bli riktigt kul. Jag får ju lite av båda världarna och jag har ju fortfarande massor med tid med världens underbaraste bebis.

Nästa helg: Det stora blir att min lillasyster gifter sig på lördag så då blir det stort party! Jag har fått den delikata uppgiften att ta hand om hennes hår och makeup och har laddat med skuggor och borstar så det står härliga till. (Jo vi har gjort en provomgång så jag vet vad hon vill ha!)
På fredagskvällen blir det lite lugnare. Då ska maken och jag gå på konsert och se David Sylvian som ni kanske mer känner som sångaren i bandet Japan som var verksamma i början av 80-talet.

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag förstår att det ibland kan vara svårt att hinna med att blogga. Speciellt om man har familj att tiden är knapp. Jag ville bara säga att jag skulle sakna dig om du "försvinner" men förstår självklart att var sak har sin tid.

kram

Fru Choklad sa...

Miss UD: Å vad glad jag blir! Nä jag blir nog kvar här ett bra tag till. Det finns ju en del bloggisar man blivit fäst vid och jag får sänka ambitionen lite så hinner jag nog med allt! :D Kram på dig raring!

Anonym sa...

ÅÅÅÅ, klart du ska stanna och känna att bloggen bara kan vila och inte att det är en press i sig. Se det som en ventil som du vet finns där NÄR du känner att du har tid och inspiration att skriva ett inlägg.

Å, vilka masa roliga saker du har framför dig. Att få börja jobba så smått och samtidigt ha gosdagar med Lilla Damen att gå låååååånga höstpromenader med. Och bröllop och musiken är ju också så postiva saker!

Livet för Bling bling girl går helt enkelt i dur just nu. Hurra!

Fru Choklad sa...

Maria: Jo du har ju så rätt. Klart jag stannar. Det är helt enkelt för roligt och skulle jag sluta så skulle det inte ta mer än någon vecka så skulle jag ångra mig. Istället så sänker jag ambitionsnivån och försöker känna att jag inte MÅSTE skriva inlägg varje dag utan att det räcker med ca två i veckan och hinner jag mer är det bonus. Tack för att du "vill ha mig kvar". Kram på dig raring! Du är så bra på att peppa!

Ja det är mycket roligt på gång just nu och jag är tacksam för varje sekund. Det är ju så lätt att klaga när livet är motigt så det gäller att njuta när det flyter på och är skoj.