måndag, september 03, 2007

Jamen det gick ju bra ju!

Så har man klarat av sin första arbetsdag på 6 månader och jag lever än, ha ha. Efter att ha tagit en rask promenad till jobbet satte jag mig vid skrivbordet vid 8.00 och undrade om jag skulle komma ihåg nått över huvud taget. Naturligtvis hade alla lösenord gått ut, men när väl den biten var löst så var det bara att ta sig an den gigantiska mejlhögen på över 700 mejl. Ok mycket kunde jag ju kasta för att det var så gammalt att det växte mögel på det, men i alla fall. När det väl var dax att börja med det "riktiga" jobbet så vissa det sig att jag faktiskt, när jag skrapat bort den värsta rosten från hjärnan, kom ihåg det mesta så det var bara att köra på i gammal god ordning. Resten av dagen ägnade jag åt att sätta en eldgaffel i baken på ett par tingsrätter, påbörja nya ärenden och äta lunch med mina kära kollegor. Jag fick höra en hel del skvaller om vad som hänt bakom kulisserna de senaste månaderna så jag tror att jag är ganska så up to date även på den fronten.

Dagens plus: Jag har gått i höga klackar (ja inte TILL jobbet men inne på kontoret) och haft läppstift och smycken.

Dagens minus: Jag har inte fått vara hela dagen med min underbara lilla bebis.

PS Maken och Lilla damen har klarat sig utmärkt på egen hand och jag tror knappt att hon hunnit sakna mig eftersom hon haft det så mysigt med pappa.

5 kommentarer:

Annie - PD sa...

700 mejl!!! Jisses.

Skönt att se att det är fler som börjar jobba efter 6 månader :)

Anonym sa...

åååå, så härligt att du är tillbaks på jobbet så smått igen.

Jag tror din höst kommer bli helt underbar. Det bästa av två världar, liksom :-)

Fru Choklad sa...

Annie: Jo du! Det var lite att bita i! :)
Jo det är kul att börja jobba igen även om det bara är två dagar i veckan, men jag var ju tillslut "tvungen" att dela tiden med maken. Han har varit enormt sugen på att få vara hemma med Lilla damen och på det här sättet kan vi båda jobba och vara med vår Lilla dam! Lysande lösning faktiskt.

Maria: Ja det är riktigt roligt. Och som du säger. Det blir det bästa av två världar. Jag ska verkligen ta vara på det här året och njuta av min lyxiga tillvaro.

Miss Upsey Daisy sa...

Håller med Annie. Du plockar verkligen russinen i kakan. :-)

Det är ju bra för alla inblandade.

Fru Choklad sa...

Miss UD: Ja det blir en lyxig tillvaro under hösten och vintern.