torsdag, september 20, 2007

Jamen vi säger väl det då

Eftersom jag har hunnit göra ett sångpålägg på låten som jag eventuellt skulle skicka till 2008 års Melodifestival så har väl ursäkterna för att inte skicka in den tagit slut, så senast på måndag kommer jag att lägga kuvertet på lådan och hoppas på det bästa. Om det nu innebär att jag riskerar att komma med är bra eller dåligt har jag inte bestämt mig för än, men då är det i alla fall skickat.

Efter att ha läst reglerna lite mer noga än vad jag gjorde sist inser jag att jag nog inte ens var med och tävlade förra året eftersom jag glömt att bifoga texten och skickade den separat och det är tydligen VÄLDIGT noga med hur man fyllt i alla papper och vad som ligger i kuvertet så den här gången ska jag kolla ordentligt så att allt är med och innehåller de uppgifter som farbror Björkman vill ha så har i alla fall jag gjort vad jag kan för att vara med i tävlingen.

Jag är fortfarande inte helt nöjd med sångpålägget eftersom jag gör det i ett svep och en tagning och det blir ju inte perfekt hela vägen hur mycket man än anstränger sig. (I en riktig studio så gör man flera tagningar och klipper ihop de bästa bitarna.) Jag vet ju hur man gör men det är enormt tidskrävande för den (mig) som inte är van och ett jäkla pillgöra och räknar man fel på en halv sekund typ så kan det vara helt förstört så det känns tryggare att bara sjunga allt i ett svep och hoppas att dom fattar att det inte är gjort i en proffsstudio!

Idag har det öppnats en ny galleria nere vid Götgatan och jag och Lilla damen ska snart ta en liten tur till Skrapan för att kolla läget och se om vi hittar något skoj till sonen som fyller 8 år på Söndag. Om inte annat så kan jag behöva softa lite nu så här i lugnet före stormen. På lördag ska det vara barnkalas. Då ska vi bjuda på smördegslindade prinskorvar, kakor och pankakstårta och på söndag kommer moster, kusin, mormor och morfar. Då hade jag tänkt göra afternoon tea med nybakade scones, små snittar och bakelser bla. Imorgon ska vi till en av makens bästa vänner som firar 40 år så det blir party hela helgen med andra ord.

Nä nu ska jag och Lilla damen äta lite lunch och sedan tar vi en tur till Skrapan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅÅ vad spännande. Klart du kommer med i melodifestivalen.

Ha väldens bästa dag i nya gallerian med underverket Lilla damen.

Det är så härligt att läsa att ni har så roligt tillsammans.

Kram

Fru Choklad sa...

Ha ha ha! Ja du. Vi får väl se... Farbror Björkman är nog rätt svårflörtad!

Skrapan är nog väldigt fin, men när vi var där var det så mycket folk att det knappt gick att ta sig fram vilket förstörde en del av nöjet. Det finns dock en del kul butiker så vi kommer nog att hänga en del där.