lördag, september 22, 2007

Nu har jag mardrömmar om Christer Björkman också......

Igår hade jag råångest över det usla sångpålägget och raderade det. Det bar inte riktigt och medan jag stod och stekte pannkakor till dagens barnkalas (sonen har beställt pannkakstårta) så insåg jag att det går fasen inte att skicka så tarvlig sång. Det kommer aldrig att funka då. Så bort med eländet och jag till och med raderade filen för att inte kunna få ångest en gång till och lägga tillbaka skiten. Inte blir det bättre av att jag för andra natten i rad haft mardrömmar om Christer Björkman heller.......

Efter avklarat kalas idag meddelade jag familjen att jag ville vara isolerad från omvärlden tills den förbaskade sången lät vettig och marscherade beslutsamt in i sovrummet. Till att börja med sänkte jag hela musikarrangemanget en ton, vilket gjorde jättemycket för sången. Sedan la jag till en stämma på refrängen vilket också var till fördel för helhetsintrycket. Imorgon ska jag testa den på mamma, pappa och syster när de kommer för att uppvakta sonen så får vi se vad de säger om låten och på måndag postar jag den så får vi se vad farbror Björkman anser om saken.

Hur som helst kommer ni att kunna höra låten på My Space när de har presenterat de bidrag som kommer med i Melodifestivalen. Då ska det bli väldigt kul att höra vad NI tycker om den :)

2 kommentarer:

karro sa...

vad spännande! hoppas att låten kommer med i melodifestivalen!

Fru Choklad sa...

Karro: Spännande är det helt klart, men jag vet inte om jag ska hoppas att låten kommer med. Visst vore det kul, men jag kommer aldrig i hela världen att palla trycket!