söndag, september 09, 2007

Shopping till Lilla damen

På Katarina Bangata nära Götgatan har det öppnat en ny barnaffär som är rena himmelriket för dem som gillar Spöket Laban, Lilla Anna, Tummen, Pulvret och alla deras kompisar. Affären öppnade igår och lokalerna är ljusa och trevliga. Ägarna har med enkla medel fått de olika rummen att bli riktigt hemtrevliga och överallt finns små hörnor för otåliga små som behöver sysselsättning medan mamma och pappa går runt och kollar på allt som eventuellt ska inhandlas. Det finns både kläder, prylar och smarta tillbehör så alltid hittar man nått. Personalen är trevlig och behjälplig utan att vara påflugen vilket jag tycker är jätteskönt.

Idag hittade vi en liten body till Lilla damen, men tro mig det är inte det sista vi shoppar på Laban och Labolina! (Jag var tvungen att ta med kassen på fotot. Visst är den söt!)

5 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Shopping är inte bara själva varan utan man vill ju ha en "bra" upplevelse när man är där..

Anonym sa...

Jag dör. Helt underbara. Vilken supermysig butik.

För ett par år sedan var jag inne i en liknande butik på kungsgatan för att köpa en egen "Anki" från Anki och Pytte.

När de skulle slå in den sa jag att det inte behövdes eftersom det var till mig själv :-)

Fru Choklad sa...

Miss UD: Absolut och det gäller även tex restauranger. Tänk så mycket roligare det är att gå till Koh phangang jämfört med andra Thai-restauranger även om maten kan vara minst lika god eller kanske tom godare.

Maria: Ja den är verkligen härlig att gå runt i! Ett besök rekommenderas.
Hi hi. Det hade varit lite kul att se expeditens min. Själv är jag lite svag för Mumin så jag har utökat min muggsamling med några nya Muminkoppar. Den där lilla katten Miss Kitty är jag också helsåld på så Lilla damen kan vänta sig lite sånt framöver också.

dddd sa...

Skitsött! Jag hade gärna haft en sådan body själv. Men jag är tyvärr för stor, hahaha!

Fru Choklad sa...

Miss KYD: Du kanske kan be dem att sy upp en i din storlek :) Hi hi