onsdag, september 05, 2007

Valet och kvalet

Jag vet inte hur jag ska göra. Antingen så skickar jag in låtskrället eller så gör jag det inte. Det gäller ju bara att bestämma sig och det är just DET som är problemet för tillfället.

Förra året så var jag ju grymt irriterad på att det bara är samma människor som kommer med i Melodifestivalen år ut och år in så jag knåpade ihop en låt som jag tänkte kunde passa för sammanhanget och skickade den + en annan låt som kanske inte var så jättemelodifetivalig, men i alla fall hade ett skönt gung. (Efter att ha hört ett av bidragen som kom med förstod jag dock att den passade utmärkt och att man tydligen kan få med vad skit som helst bara man har rätt namn.) Uppenbarligen kom inte någon av mina låtar med och den som tror att jag är bitter över det får väl tro det då. Lite stött kanske, men bitter! Nej jag tar det inte på så stort allvar. Dessutom måste man ju ha med i beräkningen att jag varken heter Bobby Ljunggren eller Tomas G:son, så mina odds är ju inte så goda.

Nu börjar det ju dra ihop sig till att skicka in bidrag till Melodifestivalen 2008 och jag står ju här med den där låten som jag SJÄLV tycker är himlans bra och tycker skulle passa. Jag har mixat om den lite och "rensat upp" i ljudbilden och håller på med en ny text eftersom den gamla var föööör patetisk, men i grund och botten är det samma låt. En liten dansig sak på tre minuter och två sekunder.

Frågan är bara vad jag skulle göra OM jag nu skickar in den och OM den kommer med! Jag kommer aldrig i hela livet att palla att vara med i tv och uppträda inför stora delar av Sveriges befolkning. Snacka om att jag skulle få nervöst sammanbrott. Så hur hur hur ska jag göra!? Förmodligen kommer jag att fundera in i det sista och (ev) skicka in låten i sista minuten :P

4 kommentarer:

Fröken Lund sa...

Om låten kommer med lovar jag att sjunga så slipper du. ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Vad tror du att du kommer ångra mest? Att du gör det eller att du inte gör det? Annars kommer du ju alltid att undra hur det skulle gått och OM den kommer med får du fundera ut hur du ska våga!

Gör det!

Anonym sa...

Det är klart att du ska skicka in ditt bidrag. Stödjer dig till 100 %.

Måste också erkänna att jag har tv-fobi.

Men jag tror att "nykomlingar" i ex melodifestivalen får lite mediaträning innan. Och så har du världens bästa coach: Lilla Damen!

Fru Choklad sa...

Fröken Lund: Aha! Kom ihåg nu att du har lovat!

Miss UD: Nja. Bestämmer jag mig för att inte skicka in den så kommer jag inte att ångra mitt beslut. Sedan kommer ju Melodifestivalen tillbaka så jag kan alltid fatta ett nytt beslut nästa år.

Maria: Oh ja Lilla Damen är en fantastisk mediacoach så fotad som hon är och till allt pressfolk kan man alltid få ur sig ett mmmmmmmaou gigge btrrrr, eller två :)
Jag ska suga lite på beslutet och återkommer när jag bestämt mig.