fredag, oktober 12, 2007

Helgnöje!

Idag börjar årets chokladmässa på Nordiska museet och om man som jag har en stor passion för choklad så står man ut med både köer och trängsel. Här får man tillfälle att köpa på sig den ena läckerheten efter den andra och rustade med en rejäl portion tålamod kommer jag och familjen att ta en liten tur till detta paradis för sanna chokladälskare imorgon!

Jag kommer tveklöst att köpa Wine Chocolate från Cocoa farm om de finns på mässan. Den är grymt god! Jag har testat "Merlot" och ska nu köpa på mig de övriga två smakerna som finns i sortimentet "Shiraz" och "Pinot Noir"

Det är också mycket troligt att det blir lite shopping från New Tree som har choklad med ljuvliga kombinationer. Förra året köpte jag både den med lavendel, körsbär och svarta vinbär. Alla tre var riktiga höjdare.

Vi kanske ses! ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅÅ, Choklad är det bästa som finns. Lurar på att gå på en chokladprovning längre fram. Det vore kanon. Ha det superduper på NM :-)

Fru Choklad sa...

Maria: Tack! Det kan jag varmt rekommendera. Jag var på en chokladprovning på Chokladfabriken och det var jättebra. Dom är både duktiga och trevliga.

Stina sa...

Hej!

Googlade på Cocoa Farm, eftersom den butik som jag har köpt Merlot- och Shiraz-choklad i tidigare hade slut. Hittade ditt inlägg. Vet du möjligen var i Sthlm det går att köpa?