tisdag, oktober 02, 2007

Spännande utställning

Östasiatiska museet har mellan den 30 september 2007 och 30 mars 2008 en utställning som de kallar BOLLYWOOD- Indiens levande gudar. Utställningen har den Indiska filmkulturen som utgångspunkt och beskriver hur man genom filmen bevarar och bygger broar till sitt förflutna. Jag tycker det verkar vara en urspännande utställning och ska gå och se den så fort jag får tid. Besök på utställningen och sedan en fika på det sprillans nya cafét som just öppnat på Östasiatiska. Japp låter som en given hit.

4 kommentarer:

Anonym sa...

WoW!

Jag som älskar film och indisk film. Klart jag ska gå på denna utställningen.

Tusen tack för tipset!

Miss Upsey Daisy sa...

Man kanske skulle kika förbi? Har trots allt tre jobbresor till stockholm framöver..

Annie - PD sa...

Jag såg reklam om det, verkar så intressant :)

Fru Choklad sa...

Maria, Miss UD och Annie: Ja jag ska helt klart gå. Och vem kan motstå nyöppnade caféer? Inte jag i alla fall.