tisdag, oktober 16, 2007

Melodifestivalen

Via Aftonbladet har jag fått klart för mig att det är idag kl 16.00 det avslöjas vilka bidragen till 2008 års Melodifestival blir. Tydligen kommer Charlotte Perrelli att vara med. (Vissa artister och låtskrivare åker ju som bekant räkmacka in i festivalen.) Jag är fortfarande rätt övertygad om att jag inte kommer att vara bland de 28 namn som räknas upp och faktum är att ju mer jag tänkt på det ju mindre hoppas jag. Alltihop verkar rätt skrämmande.

Det ska i alla fall bli väldigt kul att se vilka som kommer med. Ett stort lycka till, till alla er som inte redan är etablerade artister och låtskrivare. Hoppas att någon av oss får chansen att ta upp kampen mot Goliat. :D

Under kvällen kommer jag att lägga ut mitt bidrag på min My Space sida, för er som vet vem jag är där och vill lyssna.

Update: Hela vägen hem från jobbet gick jag och funderade på om jag var besviken över att jag inte kommit med, men faktum är att jag inte är det. Det hade varit kul att vara med, med min musik. Det tycker jag fortfarande, men hela mediagrejen hade nog förtagit glädjen så summan av kardemumman blir att jag bara är lättad. Stort grattis till alla er som kommit med. Jag kommer naturligtvis att följa tävlingen med stor spänning när det är dax.

7 kommentarer:

Anonym sa...

å, vad spännande. Jag håller alla tummar och tår jag kan! hurra för dig!

Fru Choklad sa...

Maria: Tack! Nu är det över för den här gången och jag kommer att lägga ut min låt på My Space så kan du lyssna på den där om du vill.

Anonym sa...

ÅÅÅÅ, attans att du inte kom med. Den här gången.

Men låten är en hit- helt klart. Den satte sig i skallen på en gång "come dance with me" är allt jag hör just nu ;-)

Superbra låt, ju. Heja!

Fru Choklad sa...

Maria: Åh tack! Vad kul att du gillar den! Det värmer gott.

Miss Upsey Daisy sa...

Nyfiken blir jag....

Annie - PD sa...

Synd att du inte kom med. Men ge dig aldrig.
Håller med om att vissa åker räkmacka... Vore skönt med lite "nytt blod".

Fru Choklad sa...

Miss UD: Ge mig en mejladress så ska jag skicka mitt My Space ID så får du höra den ratade låten :)

Annie: Vet du det gör faktiskt ingenting. Man kan ju inte räkna med att komma med.
Sedan tycker jag ju att Bobby Ljunggren är överrepresenterad 2008! Jag menar det MÅSTE ju finnas fler än honom. Det var ju faktiskt nästan 3500 inskickade bidrag! För all del om de inte gillade min låt men det måste varit en massa andra minst lika bra som Bobbys låtar. Det tror jag i alla fall.